Sv: Ethernettrøbbel
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Vil tro det hvis det er slik at det intene har gått til h....
Jeg vil imidlertid heller anbefale at man satser på et Expresscard eller PC Card-kort i stedet for en usb-løsning. Synes de blir mer praktiske of faller ikke så lett ut som en usb-dings med en kabel festet til.
Hvorvidt du trenger Expresscard eller PC Card er avhengig av pc-en din. Hvilken Lenovo-modell var det snakk om? En del Lenovo-modeller, slik som min T61p, tar både Expresscard og PC Card-tilleggskort.
Eksempel på slikt kort i PC Card-format: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307557
Finnes også en rimeligere variant av samme kortet hos komplett med kun 10/100 Mbps-støtte i stedet for 10/100/1000 Mbps. Mange trenger ikke 1000 Mbps (Gigabit Ethernet) støtte pga. nettverksutstyret de ellers har støtter det ikke, eller de har ikke behov for den ekstra ytelsen.
Jeg tror jeg har T42. Den er 5 år gammel og arvet fra mannens jobb, og den er faktisk helt super, så hvis jeg kan slippe å skifte den ut, så er det fint.
Kan jeg skifte et sånt kort selv? Hvis ikke, så er det helt håpløst, for å skru opp en PC er ikke min greie, altså.
|