|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Bør vi snu mellomsøster når vi skal på ferie?
I teorien kan det smelle like hardt bakfra på norske veier, så jeg mener at det uansett er rart å spekulere i at sannsynligheten for dette er en helt annen på veiene i andre land. Forskjellene vil nok uansett være såpass marginale (skulle en tro), at det beste vil være å holde seg til samme plan som man har i Norge? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Smelle like hardt som front mot front, mener du? I så fall; nei. Norske veier er gjerne små og kronglete, hastigheten er høy og sannsynligheten for møteulykker er stor. Jeg aner ikke hvordan veinettet er i de landene jeg nevner i hovedinnlegget. Derfor denne tråden.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bør vi snu mellomsøster når vi skal på ferie?Ja, ettersom det er lite motorveier i Norge så er møteulykker sikkert mer vanlige. Men når man blir påkjørt bakfra er det mye mindre krafter mot hverandre. Det er enten bare den ene bilen som beveger seg eller begge, men i samme retning. Når man kolliderer front mot front så er det mye mer krafter mot hverandre og skadene blir mye mer alvorlige. På motorveier kan også bilene snurre rundt og man kan da kollidere front mot front mot biler som kommer bakfra. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Jepp. Og jepp til det siste, selv om energien blir en helt annen.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør vi snu mellomsøster når vi skal på ferie?De anbefaler bakover til 4år i hele europa nå. Vil tro det er fordi det er sikkrere lenger sør også. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|