Sv: Rektor slo med balltre i kateteret
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Men det var jo ikke det som var tilfelle her. Her gikk rektor inn i klasserommet etter at noen av ungdommene hadde oppført seg uakseptabelt et annet sted på skolen, og smalt balltreet i en hylle og i kateteret. Han sier også at det var veloverveid og at han spiller mer sint enn han er.
Hm. Da misforsto jeg litt tror jeg, jeg så liksom for meg at han kom inn for å prøve å si noen alvorsord, men ikke fikk noen oppmerksomhet med vanlig stemmebruk og derfor grep til det balltreet som sto der.
Det å veloverveid spille sint og slå rundt seg med balltre i klassrommet overfor en stille klasse (eller annen forsamling), synes jeg er truende adferd som ikke hører noe sted hjemme. Anmeldelse er fremdeles litt voldsomt synes jeg, men jeg skjønner det da på et vis. Hadde det vært læreren, hadde man jo sagt fra til rektor. Og her er det rektor som er problemet, og dermed er det ikke like klart hvem man skal si fra til.
Jeg synes egentlig ikke det er noen forskjell på hvilke virkemidler som er ok overfor skoleelever/tenåringer enn overfor andre i sammenlignbare situasjoner, men jeg vil tro at sterkere virkemidler oftere er nødvendig for å få dem til å høre på hva en har å si.