Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rektor slo med balltre i kateteret

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 09:42   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor slo med balltre i kateteret

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis foreldrene bråkte som tenåringer og ordstyrer følte behov for å nå gjennom lydmuren, synes jeg situasjonen er sammenlignbar og ikke grei, men heller ikke uakseptabel i noen av tilfellene.

Men det var jo ikke det som var tilfelle her. Her gikk rektor inn i klasserommet etter at noen av ungdommene hadde oppført seg uakseptabelt et annet sted på skolen, og smalt balltreet i en hylle og i kateteret. Han sier også at det var veloverveid og at han spiller mer sint enn han er.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 09:47   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor slo med balltre i kateteret

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men det var jo ikke det som var tilfelle her. Her gikk rektor inn i klasserommet etter at noen av ungdommene hadde oppført seg uakseptabelt et annet sted på skolen, og smalt balltreet i en hylle og i kateteret. Han sier også at det var veloverveid og at han spiller mer sint enn han er.

Hm. Da misforsto jeg litt tror jeg, jeg så liksom for meg at han kom inn for å prøve å si noen alvorsord, men ikke fikk noen oppmerksomhet med vanlig stemmebruk og derfor grep til det balltreet som sto der.

Det å veloverveid spille sint og slå rundt seg med balltre i klassrommet overfor en stille klasse (eller annen forsamling), synes jeg er truende adferd som ikke hører noe sted hjemme. Anmeldelse er fremdeles litt voldsomt synes jeg, men jeg skjønner det da på et vis. Hadde det vært læreren, hadde man jo sagt fra til rektor. Og her er det rektor som er problemet, og dermed er det ikke like klart hvem man skal si fra til.

Jeg synes egentlig ikke det er noen forskjell på hvilke virkemidler som er ok overfor skoleelever/tenåringer enn overfor andre i sammenlignbare situasjoner, men jeg vil tro at sterkere virkemidler oftere er nødvendig for å få dem til å høre på hva en har å si.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.