Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hagens kronikk i Aftenposten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 20:58   #10
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet jo at transseksuell og bifil ikke er det samme, jeg lurte bare på hvilken seksuell legning en transseksuell, eller transperson har. Jeg blir seriøst forvirret av alle begrepene som finnes på det området der.

Jeg tror nok det varierer litt. Noen ønsker å være sammen med kvinner, også som transe. Andre ønsker å bli "helt kvinne" og være sammen med menn. Tror ikke det nødvendigvis har noe med seksuell legning å gjøre. Men det er klart det stiller krav til en partner (uansett kjønn) om kjæresten skal bytte mellom å være mann og kvinne, og man skal forholde seg til begge.

Skjønner godt at noe slikt kan endre i skilsmisse, en ganske turbulent en også. Jeg skjønner at man blir utrolig skuffet og såret når mannen man har barn med plutselig helst vil være kvinne. Og jeg skjønner at man som far også blir rasende for slikt. Og det blir ikke bedre av at vedkommende stiller opp i media.

Men det betyr da ikke at man skal dra den skittentøysvasken ut i media! Det er da nok av tragiske samlivsbrudd, de har ikke noe i det offentlige rom å gjøre. Hadde ikke svigerfar i dette tilfellet hett Carl I Hagen, så hadde han aldri fått kronikken sin på trykk i Aftenposten, han hadde aldri fått audiens hos kringkastingssjefen for å forsøke å stoppe serien osv osv. Jeg synes det er betenkelig at offentlige personer bruker makten sin på den måten.

Jeg ser for meg telefonsamtalen før serien startet: "stiller du opp på dette kjære ex-svigersønn så skal jeg love deg at jeg skal deg og den transe-dritten din så langt ned i søla, at du aldri tør å vise deg offentlig igjen. Jeg har mektige venner!"

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.