Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Går alt til helvete?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-10, 11:17   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Jeg også tror det går på rask vei nedover. Jeg tror dog ikke Norge blir så hardt rammet som mange andre land. Og et interessant aspekt er at jeg leste en artikkel om at mye av problemet i Europa er at vi har innvandrerstopp. Det at vi hindrer innvandring gjør at vi får en populasjon som "tipper" over i forhold til gamle og syke. Vi burde - ideelt sett - hatt flere unge. Og de må man enten produsere selv eller importere. Kan ikke nok om økonomi til et ubetinget JA! eller NEI!, men jeg også skjønner jo at man bør ha flere som skaper verdier gjennom arbeid enn folk som henter ut verdier gjennom sykehus, eldresenter etc

Gammel 14-05-10, 11:27   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg også tror det går på rask vei nedover. Jeg tror dog ikke Norge blir så hardt rammet som mange andre land. Og et interessant aspekt er at jeg leste en artikkel om at mye av problemet i Europa er at vi har innvandrerstopp. Det at vi hindrer innvandring gjør at vi får en populasjon som "tipper" over i forhold til gamle og syke. Vi burde - ideelt sett - hatt flere unge. Og de må man enten produsere selv eller importere. Kan ikke nok om økonomi til et ubetinget JA! eller NEI!, men jeg også skjønner jo at man bør ha flere som skaper verdier gjennom arbeid enn folk som henter ut verdier gjennom sykehus, eldresenter etc

Jeg finner den ikke på nett men The Economist hadde en fatastisk bra utgave med tittel "Europe - the sinking ship" som handlet om nettopp dette. At Europa, i motsetning til andre kontinenter har en aging population som det overhode ikke vil finnes arbeidskraft til å ta seg av i fremtiden og i tillegg suger vi på innovasjon og nyskapning generelt. Det var helt enorme tall på antall arbeidsmigranter vi vil være avhengi av om bare 15-20 år. Og paradokset var at vi har "fortress Europe" og ikke engang tilrettelegger eller streber etter hverken kvalifisert eller ukvalifisert arbeidskraft.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.