Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke lese

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 21:47   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke lese

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og da lurer jeg for eksempel på hva hun smarte kunnskapsministeren vår har tenkt på når hun har gått med på en ordning der elever i videregående skole i år kan få fjernet 14 dagers fravær fra vitnemålet ved å skrive "jeg var syk" på et ark og signere. Det hjelper lite med en god lærer så lenge elevene tror de er på drop-in. Hvilke signaler gir vi, og har vi gitt, disse elevene?

.

Ja, hva er det med henne? Jeg tror ikke jeg er så oppgitt og frustrert over noen politiker som jeg er over Kristin Halvorsen. Problemområde nr. 1 i vg.skole er fravær og frafall, og så klarer hun pinadø å komme med det der.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvorfor gidder noen være lærer da? Man blir vel rektor av noen av de samme grunnene. Man synes det er en viktig jobb. Man trives med mennesker. Man liker barn og ungdom. Man har lederegenskaper. Man kunne kanskje vært næringslivsleder istedenfor, men av en eller annen grunn synes man skolen er mer givende og viktigere.

Poenget var at man har mye mer ansvar og en mye mer krevende jobb som rektor enn man har som lærer. Jeg ville ikke hatt ansvar for å få penger som egentlig bare er holder til 200 elever til å rekke til 500. Slik er realiteten for veldig mange rektorer. Når avspaseringsmulighetene er lik null og lønna i tillegg ikke er spesielt bra, fatter jeg ikke at man gidder. Dessverre er det visst heller ikke et krav at man har lederegenskaper. Har jeg hørt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.