Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Beltestol på Biltema

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-10, 20:41   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol på Biltema

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men du ville jo ikke ha brukt stol fra besafe selv om det var en som var testvinner ?

Jeg kjøper ikke HTS-produkter, og jeg kjøper heller ikke testvinnere fordi de er testvinnere. Men det har ikke noe med akkurat denne stolen å gjøre. Beltehornene er der for en grunn. Grunnen til at HTS har fjernet dem er jo for å gjøre stolen enklere å bruke, ikke sikrere.

Gammel 12-05-10, 21:27   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Jeg kjøper ikke HTS-produkter, og jeg kjøper heller ikke testvinnere fordi de er testvinnere. Men det har ikke noe med akkurat denne stolen å gjøre. Beltehornene er der for en grunn. Grunnen til at HTS har fjernet dem er jo for å gjøre stolen enklere å bruke, ikke sikrere.

En stol som er riktig montert er sikrere enn en som er feilmontert. Og det var en del feilmontering ved beltestoler også.

Jeg har hatt 4 forskjellige beltestoler i min butikk, men har selv valgt å bruke Besafe Izi up til mine barn. Beltet blir ikke liggende over magen, men stramt ned mot hoftene.

Gammel 12-05-10, 21:28   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Men det er jo ikke vanskelig å montere en beltestol riktig om man er obs på det. Og når den er montert skikkelig er beltehorn tryggest.

Seinest i dag så jeg en HTS stol feilmontert i en butikk. Ser det stadig vekk, synes det er skummelt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 21:41   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Men det er jo ikke vanskelig å montere en beltestol riktig om man er obs på det. Og når den er montert skikkelig er beltehorn tryggest.

Seinest i dag så jeg en HTS stol feilmontert i en butikk. Ser det stadig vekk, synes det er skummelt.

Ja akkurat. Selv hos forhandlere har jeg sett gruppe 1-stolene feilmontert.

Gammel 12-05-10, 22:20   #5
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Den fra biltema er vel noe ala bilpute. Vi har den som en ekstrastol. Komfortmessig er den helt grusom, og er veldig hard. Men hun satt helt greit i den og hvis det er å holde bilbeltet på plass der det skal være gjorde den jobben sin helt greit. Men ekstra beskyttelse i selve stolen. Nope, tror ikke det.

Gammel 12-05-10, 21:40   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

En stol som er riktig montert er sikrere enn en som er feilmontert. Og det var en del feilmontering ved beltestoler også.

Jeg har hatt 4 forskjellige beltestoler i min butikk, men har selv valgt å bruke Besafe Izi up til mine barn. Beltet blir ikke liggende over magen, men stramt ned mot hoftene.

Ja selvfølgelig er en riktig montert stol sikrere enn en feilmontert. Men det er jo ikke vanskelig å montere selene riktig på en vanlig beltestol. Feil sted å legge innsatsen for å forenkle montering. De burde heller sett på gruppe 1-stolene sine. Der er det store rom for forbedring av monteringen.

Men hva holder selen fra å skli opp mot magen? Det er der beltehornene kommer inn. Barn har jo ikke godt nok utviklet hoftekam(?) slik som vi voksne.

Gammel 12-05-10, 23:04   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Men hva holder selen fra å skli opp mot magen? Det er der beltehornene kommer inn. Barn har jo ikke godt nok utviklet hoftekam(?) slik som vi voksne.

Den har iallefall aldri gjort det, så jeg vet ikke. Det høres rart ut at den skal gjøre det såpass bra på tester om det er så håpløst som dere skisserer her. Den første testen jeg viste til hadde jo også sidekollisjonstest.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.