Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Grandiosa (ang. nøkkelhullmerking)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 20:27   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grandiosa (ang. nøkkelhullmerking)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og da er det bedre å ikke merke det sunneste innenfor sjangeren i det hele tatt, bare fordi noen få kan misforstå?

Sorry, jeg forstår ikke helt hva du skal frem til.

Jeg mener to ting.

1. Jeg syns grensene merkingen opererer innen er for dårlige. Jeg syns ikke loff med 75 % siktet hvetemel og 25 % korn kan regnes som sunt. Jeg syns det er for dårlig at de ikke skiller mellom sunt og ikke sunt fett, dette kunne de fint gjøre innenfor statens retningslinjer for et godt kosthold.

2. Jeg syns kampanjen kommuniserer dårlig. På ene siden sier de at det skal være enkelt, og man skal verken trenge å lese om kampanjen eller i det hele tatt kunne norsk for å forstå den, på den andre siden opererer de innen ulike sjangre som faktisk krever litt av brukeren å sette seg inn i, og snakker egentlig om mindre usunne alternativer, ikke sunne alternativer. Overfor bransjen kaller de det for "sunnhetsmerking", og jeg sier det igjen, jeg syns ikke det er rart at det kan tolkes som at dette er sunne matvarer, ikke bare det minst usunne i sin kategori.

Siden pizza er i ferdigmatsjangeren (undersjanger pizza, pirog, pai), ikke pizzasjangeren, så tviler jeg sterkt på at det er det sunneste alternativet uansett. I tillegg er dette merking produsentene må søke om, og siden man ikke kan garantere at alle produsenter gjør dette, så vil det bli en skjevfordeling.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.