Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vil fjerne pappakvoten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 20:30   #1
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Jeg er veldig glad for utviklingen vi har hatt de senere årene med flere pappaer hjemme, og også lengre hjemme. Jeg er helt sikker på at dette ikke hadde skjedd uten politisk styring. Og jeg tror heller ikke vi er i mål, derfor må en form for politisk styring opprettholdes.

Og så til de som opplever at pappaen ikke har mulighet til å få tatt ut permisjonen: Jeg velger å tenke at dette er en samfunnsøkonomisk investering i likestilling mellom kvinner og menn; hjemme og i arbeidslivet. Investeringen gjøres i form av et tilbud til de som har mulighet til å benytte seg av dette. Har man ikke anledning, så er det jo ikke tvang.

Gammel 09-05-10, 20:56   #2
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Jeg er veldig glad for utviklingen vi har hatt de senere årene med flere pappaer hjemme, og også lengre hjemme. Jeg er helt sikker på at dette ikke hadde skjedd uten politisk styring. Og jeg tror heller ikke vi er i mål, derfor må en form for politisk styring opprettholdes.

Og så til de som opplever at pappaen ikke har mulighet til å få tatt ut permisjonen: Jeg velger å tenke at dette er en samfunnsøkonomisk investering i likestilling mellom kvinner og menn; hjemme og i arbeidslivet. Investeringen gjøres i form av et tilbud til de som har mulighet til å benytte seg av dette. Har man ikke anledning, så er det jo ikke tvang.

Signerer Valborg.

Og jeg tviler på at Høyre sanker stemmer på denne saken.......

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.