Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Smørkrem til muffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 21:25   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tørrlefs-sukkeret inneholder ekte vanilje, og forskjellen på det og Freia-vaniljesukker er helt enorm, jeg brakk meg da jeg kjøpte en Freia-boks en gang jeg var tom for Tørrlefs og de ikke hadde det inne. Kastet faktisk hele boksen. Helt sprøtt, for før brukte jeg det jo uten å mukke.
Man kan jo lage vaniljeekstrakt selv også, tror noen la ut en oppskrift her en gang, ellers har man denne:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=vaniljestang

Men den oppskriften så er det bare 4 vaniljestenger på 5 dl, så det kan ikke bli så sterk vaniljesmak.

Om man kjøper sånn liten flaske med ekte vaniljeekstrakt så er den helt svart av vaniljefrø, og det smaker helt enormt.

Iset, du som er så nøye på smaker og lukter, virkelig, du bør prøve det altså.

Gammel 09-05-10, 21:27   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker 3 dl rom og 3 vaniljestenger. Det blir utrolig god vaniljesmak av det. Men - flasken med godsakene skal stå å trekke i 4-6 uker før man skal bruke av den. Da når vaniljen å sette mye smak.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:28   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men den oppskriften så er det bare 4 vaniljestenger på 5 dl, så det kan ikke bli så sterk vaniljesmak.

Om man kjøper sånn liten flaske med ekte vaniljeekstrakt så er den helt svart av vaniljefrø, og det smaker helt enormt.

Iset, du som er så nøye på smaker og lukter, virkelig, du bør prøve det altså.

Jeg har smakt det, som jeg skrev over her, og det er saker ja. Jeg ble sterkt anbefalt det på lavkarboforumet i 2004 da jeg begynte å vanke der, så jeg var og handlet det og brukte den flasken ganske kjapt. Etterpå har jeg ikke fått tak i det, så jeg må lage det selv, men jeg har ikke prøvd.

Men jeg har kjøpt pulver av tørket vaniljestang (Bourbon) i helsekosten. Helt svart pulver. Grisedyrt, bitteliten krukke, men satan for en smak.

Gammel 09-05-10, 21:47   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg har kjøpt pulver av tørket vaniljestang (Bourbon) i helsekosten. Helt svart pulver. Grisedyrt, bitteliten krukke, men satan for en smak.

Jeg synes ikke det pulveret smaker noe som helst. Har hatt en boks i et halvår nå, kanskje et år, og har brukt det i ulike ting. Men det smaker ikke noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.