|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?
Amen og halleluja og det som verre er. Jeg er veldig enig med deg i akkurat dette. Jeg tar utgangspunkt i egen situasjon når jeg svarer siden det ble spurt om hva jeg bruker. Jeg har en alenemor-venninne som velger å bruke 9.000,- på å leie en leilighet til seg og sin datter. For henne er det viktig å bo der de bor. Hun tjener ikke spesielt godt og det betyr at hun må skjære til beinet på bl.a. mat og klær. Jeg respekterer det, men hadde aldri prioritert likt selv. Jeg hadde bodd billigere og dermed sluppet unna å hele tiden måtte tenke meg om 5 ganger på hver en krone jeg hadde brukt.
|
|
|
#2 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Jeg bruker jo 9300,- i samme by.....og det er jo fordi det meste som kostet mindre (i denne skolekretsen) var kjellerleiligheter eller fryktelig lite tiltalende. Men nå har jeg jo kjøpt leilighet da, for å komme inn i markedet, men det blir ikke mye billigere akkurat....
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Her hadde vi nylig en beregning på akkurat dette, og tok vare på alle kvitteringene etter kjøp i dagligvaren/butikken (vi kjøper sjelden mat andre steder). Nå inngikk påsken i beregningen og da spiser vi jo litt dyrere mat, og vi stod igjen med en del kjøtt i fryseren etter endt måned (vi tømte fryseren i forkant for å få mest mulig reellt overslag), men havnet på i underkant av kr 6 000,-. Da inngikk lyspærer, div kosmetikk og hygieneartikler, osv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Jeg har en husleie på 9500 kr og det er sannelig ikke frivillig. Her hvor jeg MÅ bo(av mange personlige grunner) er dette en rimelig husleie..
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg har full forståelse for dette altså. At det er personlige grunner til at man må bo som man bor.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|