Sv: Hva er pen/vakker?
Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.
Jah. Jeg kjente en gang en søt og snill traver, som hadde vært litt uheldig med utseendet og stort sett gikk under tilnavnet "muldyret" (Store ører, lang hals, lang rygg, det meste var "feil" med ham, stakkar). Men søt og snill, god og flink var han, så jeg syntes han var knusbedårende.
Det tror jeg helt sikkert, men PEN?
Er det virkelig så fælt å anerkjenne at noen ikke er "pene"? Er det liksom det verste man kan mene om noen, slik at man ikke kan tillate seg å mene det om noen man liker og er glad i?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Nei, jeg ser to mennesker som er veldig forskjellige.
To kvinner.
:sannsynligvis miljøskadd på noe vis:
Så utrolig rart. Susan Boyle og Julia Roberts - og du syns ikke at en av dem er penere enn den andre? (Her kjenner man jo ingen av dem, så det er ikke noen egenskaper å tillegge dem for å gjøre dem "vakre fra innsiden".)
Egentlig syns jeg at mange av dere som hevder som mest hardnakket at "gode mennesker er også vakre mennesker" er de som tillegger skjønnhet mest vekt. Det blir så viktig at det blir utenkelig å anerkjenne at noen er mindre pene enn andre.