Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mad muff pie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 00:37   #141
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mad muff pie

Jeg synes desserten var mye bedre nylaget enn etter at den hadde staatt i kjöleskapet i 7-8 timer. Neste gang skal jeg lage den i siste liten og legge lagvis rett för servering. Fluffy krem og crispy kjeks var best. Og det var det ingenting av etter at den hadde staatt en stund. Godt likevel, men bedre i morges nylaget. Smaken er som baken etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 07:40   #142
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe der er vi forskjellige. Fluffy krem er digg, men kjeksen er mye bedre når den er myk synes jeg. Men det er jo en smakssak som du sier.

Gammel 18-04-10, 08:42   #143
Albertine
Passiv

Standard

Den myke kjeksen smaker nesten som ren sjokolade. Definitivt best etter en dag!

Hobbes, takk for tips. Dajmkulemoussen forsvant likevel.

Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:57   #144
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Hadde denne til dessert i går og den er kjempegod!
Brukte 150g melis og det er nok ja. Lagde uten mousse.

Etter kraftig kost med helstekt indrefilet og masse rødvin gikk det dog ikke sånn alt for mye av desserten (som jo er veldig mektig) så jeg har masse igjen i dag. Og det er ingen bakdel når man er litt fysen dagen derpå.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:15   #145
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fryst den ned og tatt opp igjen, det gikk helt fint!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:24   #146
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg serverte forresten med jordbær til og det var veldig godt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 18:55   #147
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har funnet en anledning til å prøve denne i helgen. :blid:

Gammel 23-04-10, 16:37   #148
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lage denne til en konfirmasjon i helgen og må selvsagt testkjøre en i kveld. Høres helt himmelsk ut!

Gammel 25-04-10, 22:54   #149
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, den er himmelsk. JEg vurderer å ta siste rest nå....

Gammel 27-04-10, 21:34   #150
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å....... skal bare finne på en anledning til å lage denne snart montro?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 21:39   #151
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie - Oppskrift og bilde

Er det noe sånt en kan lage til klubbkveld en vanlig hverdag for å få testet den? Med litt grønnsaker og dipp først, så burde det bli bra det?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:30   #152
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne passer til ALT! Jeg ble dronningen av kakebordet når jeg laget den til konfirmasjon i helgen og alle skulle ha oppskrift. Jeg skal ha den til neste klubb.

Gammel 29-04-10, 21:32   #153
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal prøve meg på denne i helgen. Optimistmannen har bursdag på lørdag.

Gammel 29-04-10, 21:52   #154
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da lager dere den med mousse også`?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:55   #155
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Ja, sjokolademousse må til. Da blir det mye stiligere også - hvis man har den i en glassbolle. Jeg har spesialinnkjøpt bolle til den.

Gammel 29-04-10, 21:58   #156
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Lurer på om jeg skal lage denne til en barnedåp jeg skal i neste helg, passer denne på et kakebord eller er den mest en dessert?

Etthvert kakebord med respekt for seg selv skal også inneholde desserter. 1/3 desserter, 2/3 kaker, sa min mormor, som hver gang kakebord ble diskutert sa til sine (voksne) døtre, at kakene de snakket om ble sikkert vel og bra, men dessertene da jenter, hvilke desserter skal dere ha?

Denne viste seg å være noe annet enn jeg forventet, og ser fristende ut, selv for en som i utgangspunktet ikke liker slike oster...

Gammel 01-05-10, 18:10   #157
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, min ble ikke god denne gang.
Og ingen sa noe i bursdagen idag. Jeg smakte ikke selv, før Frank sa det til meg nå. Den var liksom sur? Lurer på om jeg må ha blingset og hatt i for mye ost?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 18:17   #158
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begrenset melisen litt vel mye en gang. Fant det ut når jeg smakte fyllet og fikk peiset oppi en del melis til. Det ble ikke noe godt med for lite melis oppi i alle fall. an det ha vært slik hos deg og?

Gammel 01-05-10, 18:18   #159
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å herre min hatt.
Jeg tror jammen jeg GLEMTE melis!!

Gammel 01-05-10, 18:18   #160
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Kanskje ikke RART den ble litt sur!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.