Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat-inspirasjon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 01:18   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat-inspirasjon

Jeg har et par meter med kokebøker som jeg pleide å lese mye i før, i tillegg til at jeg pleide å følge en mat-diskusjonsgruppe på nettet, og leste diverse matblader og oppskriftsnettsider. Jeg bruker ikke så mye tid på dette nå lenger, men ganske mye sitter igjen i hodet av både teknikker og kombinasjoner og andre ideer. Det er sjelden jeg lager middag ut fra oppskrift, men jeg har ofte ideer som kommer fra oppskrifter jeg har lest. (Og så bruker jeg kanskje Google og leter gjennom trefflisten til jeg finner noe som ligner på det jeg ser for meg, eller for å finne passe koketid, steketemperatur og slikt.)

Siden jeg fikk barn, har NM og nå FP vært viktige inspirasjonskilder. I tillegg til god mat hos venner og på restaurant, selvsagt. Jeg ber forsåvidt sjelden om oppskrift, men merker meg kanskje sammensetninger og tilbehør.

Og så er det morsomt å gå og handle i kolonialforretninger med godt utvalg. Det er ikke så imponerende i alminnelige norske butikker som i en del andre land, men det finnes gode forretninger her også.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.