Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Store hengepupper og stroppeløs kjole :)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 21:46   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store hengepupper og stroppeløs kjole :)

Jeg støtter meg til Safran. Jeg unngår rett og slett stroppeløse kjoler.

Gammel 01-02-07, 22:43   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg støtter forslaget om korsett, og det er viktig at du kjøper et skikkelig et, med mange spiler, ikke sånn "pyntekorsett". Noen brudesalonger selger korsett, mitt er kjøpt på Kristins Brudesalong. Jeg har bare brukt midt under brudekjole, men har andre venninner som sverger til det under andre kjoler også!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:57   #3
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg støtter meg til Safran. Jeg unngår rett og slett stroppeløse kjoler.

Enig. Det finnes så mye annet fint.

...Jeg er litt erfaren på området, i og med at mine pupper tok fart rett nedover da de ENDELIG begynte å vokse i fjortenårsalderen...

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:10   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble litt nysgjerrig på dette med torselett (som jeg tror det heter) kontra korsett. Ordet torselett er ikke å finne i Bokmålsordboka eller Tanum. Et bildesøk ga blant annet dette resultatet:

Dette er et korsett:

Kan det være at forskjellen ligger i disse strømpefestene - at et torselett så å si er korsett og hofteholder i ett?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:20   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ble litt nysgjerrig på dette med torselett (som jeg tror det heter) kontra korsett. Ordet torselett er ikke å finne i Bokmålsordboka eller Tanum. Et bildesøk ga blant annet dette resultatet:

Dette er et korsett:

Kan det være at forskjellen ligger i disse strømpefestene - at et torselett så å si er korsett og hofteholder i ett?

Jeg mente slik som det øverste bildet da jeg sa korsett. Men det som det erbilde av her har bare fire spiler, det som Gunnis la inn er bedre vil jeg tro.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:23   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mitt torselett (korsett) har "mage" for å side slik og ligner mest på bilde nummer en.
Skal ta bilder og legge ut senere i kveld eller i morgen (lader kameraet opp).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 00:52   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Med str. 75 G /H nytter ikke stroppløs Bh overhodet for min del, ei heller torselette eller annet stroppløst. Har en Bh med silikonstropper og heller et sjal over skuldrene.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:26   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ble litt nysgjerrig på dette med torselett (som jeg tror det heter) kontra korsett. Ordet torselett er ikke å finne i Bokmålsordboka eller Tanum.

Da jeg kjøpte torsolett (på en spesialforretning) fikk jeg beskjed om at et torsolett er en lang bh. Den gir ikke samme hold-in effekten som et korsett, men det er bedre enn en vanlig BH. Men til gjengjeld skjønner ikke jeg hva som er forskjellen mellom en torsolett og en bustier.

Her er noen linker fra svenske wikopedia. Torsolett, bustier og korselett. Les og lær (eventuelt kan du gjøre som meg: bli mer forvirret )

Gammel 01-02-07, 23:34   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Her er noen linker fra svenske wikopedia. Torsolett, bustier og korselett. Les og lær (eventuelt kan du gjøre som meg: bli mer forvirret )

Det ser absolutt ut som om de glir over i hverandre disse, ja. Men det ser i alle fall ut til at svenskene kan bruke både formen torselett og torsolett.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.