|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?Det er innlysende at internett gir enorme distribusjonsmuligheter, men jeg vil også tro at det at overgrep faktisk distribueres i så åpne kanaler gjør politiets arbeid mot organiserte overgrep mot barn lettere. Tidligere må det ha vært bortimot umulig å oppdage slikt uten at det var i en viss forbindelse med andre lovbrudd eller at barna rett og slett meldte fra.
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?Av alle tabloide tråder jeg har sett, tror jeg denne må være den mest tabloide av dem alle. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?
Ja, dette tenkte jeg også på når jeg leste gjennom tråden. Nettet gir jo faktisk en enorm mulighet til å overvåke slike nettverk i større grad enn tidligere.
Det er vel ingen som har sagt at de ikke ser problemer, men at de i motsetning til deg tydeligvis, ikke bare ser problemer. Jeg vil påstå at de positive effektene av internett er større enn de negative, tross alt.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?Jeg synes også det er tydelig at internett KAN føre til at terskelen for overgrep kan føles lavere for mange.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|