|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: FrP
...
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Hva mente du med dette klippet, Floksa, at siden Søviknes sier at det ikke dreide seg om voldtekt, så er det ikke det?
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#4 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: FrPJeg har ikke fått med meg at det var snakk om voldtekt, husker bare at han hadde hatt sex med en ung jente. Uansett, jeg liker verken fyren eller partiet hans.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg blir litt matt og sur av "påståtte voldtekt"
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er helt OK at de skriver det. Nok av kvinner som først kommer på i ettertid at det muligens var snakk om en voldtekt. Jeg synes synd på kvinnen hvis det står "påstått voldtekt" og hun faktisk ble voldtatt, men jeg synes synd på mannen hvis det bare står "voldtekten" og det ikke var snakk om en voldtekt. Jeg jobber med sekstenåringer og har i årenes løp hørt om en del "voldtekter" som ved nærmere ettersyn ikke var det likevel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Jeg er sterkt uenig. Det er kun strafferetten som avgjør om en handling kan defineres som voldtekt eller ikke. Ikke media. Hadde Søviknes derimot vært dømt ville den type begrepsbruk vært ugrei. (Det skal nok uansett mye til å bli dømt i en sak som søviknessaken på grunn av bevisenes stilling, det betyr allikevel ikke at media har anledning opptre som dommer en sak.)
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, jeg vet det, sånn egentlig.
|
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Sv: FrPJeg tror egentlig Siv Jenssen synes noen av de FrP-folka er utrlig harry, men at hun synes det er fint å ha en posisjon på toppen i et parti, og svelger en del kameler pga det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|