Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

FrP

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-10, 16:21   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP

Sitat:

04.00: Overgrepet
Den 16 år gamle jenta blir med Terje Søviknes inn på hans rom. Han skulle angivelig bare hente noe. Her skal den påståtte voldtekten ha funnet sted. Ikke lenge etter blir jenta observert i hotellkorridoren. Fylkesformannen i Akershus Fpu, Tony Chaffrey, snakker med jenta rett etter at hun kom ut fra rommet til Søviknes. Hun forteller at noe har skjedd, og flere har beskrevet henne som forkommen. Søviknes har innrømmet at han hadde seksuell kontakt med jenta, men at det ikke dreide seg om voldtekt.

...

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 16:23   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

...

Hva mente du med dette klippet, Floksa, at siden Søviknes sier at det ikke dreide seg om voldtekt, så er det ikke det?

Gammel 24-04-10, 16:26   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva mente du med dette klippet, Floksa, at siden Søviknes sier at det ikke dreide seg om voldtekt, så er det ikke det?

Nei nei nei.
Jeg bare googler for å prøve å finne ut hvordan saken endte.
Prikkene var for å få med de evinnerlige 3 bokstavene som må være med før man får poste.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 17:50   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke fått med meg at det var snakk om voldtekt, husker bare at han hadde hatt sex med en ung jente. Uansett, jeg liker verken fyren eller partiet hans.

Gammel 25-04-10, 11:52   #5
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

...

Jeg blir litt matt og sur av "påståtte voldtekt"
Skriver de ikke det? Det "påståtte overgrepet" og "angivelige overgrepet"
Man får en "jaja, hun sier det er voldtekt, meeeeeen..." følelse av ordet "påstått"

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:58   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Man får en "jaja, hun sier det er voldtekt, meeeeeen..." følelse av ordet "påstått"

Jeg synes det er helt OK at de skriver det. Nok av kvinner som først kommer på i ettertid at det muligens var snakk om en voldtekt. Jeg synes synd på kvinnen hvis det står "påstått voldtekt" og hun faktisk ble voldtatt, men jeg synes synd på mannen hvis det bare står "voldtekten" og det ikke var snakk om en voldtekt. Jeg jobber med sekstenåringer og har i årenes løp hørt om en del "voldtekter" som ved nærmere ettersyn ikke var det likevel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 12:15   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg er sterkt uenig. Det er kun strafferetten som avgjør om en handling kan defineres som voldtekt eller ikke. Ikke media. Hadde Søviknes derimot vært dømt ville den type begrepsbruk vært ugrei. (Det skal nok uansett mye til å bli dømt i en sak som søviknessaken på grunn av bevisenes stilling, det betyr allikevel ikke at media har anledning opptre som dommer en sak.)

Gammel 25-04-10, 12:19   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er sterkt uenig. Det er kun strafferetten som avgjør om en handling kan defineres som voldtekt eller ikke. Ikke media. Hadde Søviknes derimot vært dømt ville den type begrepsbruk vært ugrei. (Det skal nok uansett mye til å bli dømt i en sak som søviknessaken på grunn av bevisenes stilling, det betyr allikevel ikke at media har anledning opptre som dommer en sak.)

Ja, jeg vet det, sånn egentlig.

Men jeg får litt ekkel smak i munnen læll.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:00   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror egentlig Siv Jenssen synes noen av de FrP-folka er utrlig harry, men at hun synes det er fint å ha en posisjon på toppen i et parti, og svelger en del kameler pga det.

Og hva lyver mer de om hvis det er så enekelt for henne å fake feks ektefølt gråt (jamfør det gråtende Søviknes-intervjuet)? Når lyver hun ellers liksom?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.