Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du et androgynt utseende er vakkert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 11:24   #81
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du et androgynt utseende er vakkert?

Opprinnelig lagt inn av Jakobine, her.

Ifølge Norsk Språkråd innebærer det å være androgyn å være "tvekjønnet, biseksuell".

Dét var virkelig en snodig definisjon på androgyn. Biseksuell, altså. Tvekjønnet også, forsåvidt.

Gammel 21-04-10, 12:06   #82
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes egentlig ikke jeg har fått noe svar på hva androgynt utseende er i denne tråden. Er det slik at man er i tvil om det er en mann eller kvinne som er poenget?

Jeg tror det er en mann eller kvinne som har trekk som tilsier at de kunne vært det motsatte kjønn, men det trenger heller ikke bety at man ikke kan se hvilket kjønn de er. Mer at de er påfallende maskuline/feminine i forholdt til det kjønnet de representerer.

Semenya Caster kan vel være et bra eksempel:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:18   #83
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Dét var virkelig en snodig definisjon på androgyn. Biseksuell, altså. Tvekjønnet også, forsåvidt.

Ja.
Eller, snodig er den kanskje ikke, rent språklig, som Claire påpeker.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg prøver å ikke ha fastlåste oppfatninger om hva som er androgynt/maskulint/feminint. Men at det finnes slike oppfatninger er det vel liten tvil om.

Nei, det er det ingen tvil om. Jeg synes det er veldig rart å klassifisere interesser/oppførsel/egenskaper som evnt. androgynt. I mine øyne er Kat von D bare feminin. Man kan jo fint være "tøff" samtidig som man er feminin - for å ta et banalt eksempel. Men akkurat dette handler jo om hvorvidt man kan klassifisere egenskaper ved et bestemt kjønn som tilhørende et annet kjønn.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:22   #84
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nei, jeg er ikke veldig begeistret for den androgyne stilen, hverken for kvinner eller menn.

Ikke jeg heller. Liker menn som tydelig er menn, og vil helst selv være en damete dame (selv om jeg nå befinner meg i et ingenmannsland utseendemessig).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:26   #85
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Androgyne menn er stort sett veldig kjedelige.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Menn kan absolutt være vakkre med feminine trekk, men ikke direkte sexye, synes jeg.

Kjedelige? Ikke sexy?

Kan ikke tro at ingen har nevnt Ziggy.

Gammel 21-04-10, 21:25   #86
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Androgyne kvinner er veldig tiltrekkende. For eksempel Shane og hun i barnetv med piercing(Kat von D er Ikke androgyn).

Androgyne menn derimot, er ikke så veldig tiltrekkende. Men det er kanskje fordi jeg tiltrekkes av det maskuline både hos kvinner og menn.

Gammel 21-04-10, 21:36   #87
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Mika ville jeg bare syntes synd på om han på noe tidspunkt skulle forsøkt å sjekket meg.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:38   #88
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Katherine Moennig er et av de mest sikleverdige kvinnemenneskene jeg vet om.

)

Amen til det Hun er sinnsykt lekker! Og, jeg syns androgynt utseende er vakkert.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:50   #89
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg seriøst aldri tenkt over?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:50   #90
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes egentlig ikke jeg har fått noe svar på hva androgynt utseende er i denne tråden. Er det slik at man er i tvil om det er en mann eller kvinne som er poenget?

Når jeg tenker om en jente at hun er androgyn, så ser jeg for meg at hun har en "guttete" stil. Litt sånn røff, med kort hår. Små pupper. Men ikke traktor, androgyne damer har ofte en kul stil. Veeeeeldig som Katherine Moennig Det er nå sånn jeg ser det for meg.

Gammel 21-04-10, 22:02   #91
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Når jeg tenker om en jente at hun er androgyn, så ser jeg for meg at hun har en "guttete" stil. Litt sånn røff, med kort hår. Små pupper. Men ikke traktor, androgyne damer har ofte en kul stil. Veeeeeldig som Katherine Moennig Det er nå sånn jeg ser det for meg.

Er ikke hun traktor på det bildet i tømmerhoggerskjorte, så vet ikke jeg. (Nå skal det sies at jeg verken har hørt om eller sett henne før, så jeg vet ikke om det er representativt.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:05   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Traktor?

Dsjis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:09   #93
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg kan heller ikke se noe androgynt med Uma Thurman eller flere av de andre her, nei. Det holder ikke å bare ta på seg en dress.

Det er jeg enig i. Men hva med Ellen Degeneres (?) Hun har jo dress, men går jo ALLTID i det, så personligheten hennes er maskulin i det minste. Uansett, jeg synes hun er flott.

Gammel 21-04-10, 22:13   #94
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er ikke hun traktor på det bildet i tømmerhoggerskjorte, så vet ikke jeg. (Nå skal det sies at jeg verken har hørt om eller sett henne før, så jeg vet ikke om det er representativt.)

Traktor?? Åh nei, den dama er så langt fra traktor det går an å bli!

Gammel 21-04-10, 22:15   #95
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror det er en mann eller kvinne som har trekk som tilsier at de kunne vært det motsatte kjønn, men det trenger heller ikke bety at man ikke kan se hvilket kjønn de er. Mer at de er påfallende maskuline/feminine i forholdt til det kjønnet de representerer.

Semenya Caster kan vel være et bra eksempel:

Jeg synes Caster er utrolig fascinerende og ikke så rent lite tiltrekkende.

Gammel 21-04-10, 22:18   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror tvekjønnet heter androgynitet på "fint", altså. Uten at det motsatte er uttømmende.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:33   #97
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror tvekjønnet heter androgynitet på "fint", altså.

Tvekjønnethet, sånn medisinsk sett, kalles vel hermafrodittisme?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:37   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Tvekjønnethet, sånn medisinsk sett, kalles vel hermafrodittisme?

Begge deler, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Store Norske

androgyn. (av andro- og gr. 'kvinne'), tvekjønnet, med både hannlige og hunnlige kjønnsorganer; androgyni, tvekjønnethet. Jf. hermafrodittisme.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 01:51   #99
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har forøvrig en androygn (og lesbisk) nabo - hun er utrolig vakker. Kanskje fordi hun er så trivelig i tillegg - men flotte trekk. Kan selvfølgelig ikke legge ut bilde av henne da.

-men tlf nr kansje?

Gammel 22-04-10, 22:58   #100
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes mange androgyne damer er flotte, men ikke androgyne menn.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.