|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Flere unge blir gravide
Ja, på mange måter så tror jeg det. MEN - hvis man er blant de første i sin aldersgruppe som får barn, så tror jeg likevel at sjokket kan bli stort over hvor stort gap det blir mellom en selv og de andre (barnløse) man kjenner.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det har du nok rett i. Mange opplever nok at dei gamle vennane sakte men sikkert forvinn. Forhåpentligvis blir dei då bytta ut med andre småbarnsforeldre.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Jeppsi pepsi! (inspirert av Mim-eksempelet
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det har du nok helt rett i.
|
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
![]() |
Sv: Flere unge blir gravideDette er veldig individuelt. Jeg kan være enig i at tenåringsgravidteter kanskje ikke er å foretrekke, men at det er "urovekkende" og "lite ønskelig" at det blir flere såkalte unge mødre blir for meg helt feil.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, barnet bryr seg ikke om hvor mor og far har vært eller gjort, men det gjør kanskje mor og far. Og da kan det være foreldre som føler at barnet kom "i veien" for det de kunne tenkt seg å ha gjort uten barn. Det kan påvirke hvor trygge og kjærlige foreldre de blir. Jeg sier ikke at det må være sånn, men når man snakker om at det er greit å ha levd litt før man får barn så er det ikke ift hva barnet bryr seg om, men ift hva foreldrene tenker om det og om de føler at de går glipp av noe eller prioriterer seg selv foran barnet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|