Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?
Disse rognspireaene el.l, kan de bli sabla høye?? Jeg har to slike klaser til der jeg har vært og kuttet ned godt over meteren lange, tørre/døde grener og pinner, der det kommer opp nytt som ligner klasen omringet av Scilla. Har tatt bilder, men selvsagt trengte batteriet ny energi, så de får vente til i morgen.
Her er forøvrig et bilde fra prospektet på huset, der det kan bekreftes at planten som ligner misteltein nok er Mahonia ja - alle de gule blomstene nederst til høyre ...og det er visst en slik spireabusk der også:

Den runde, lysegrønne busken der vet jeg faktisk hva er - en gigantisk trollhassel! 
Perleblomst har jeg også funnet i bedet foran huset, sammen med påskeliljer, krokus og noen hvite jeg har glemt å ta bilde av, samt at det er her det er hortensia og det som nå antas å være peoner ...også dette "gresset" helt til høyre??

Nærbilde av "gresset" per i dag:

Bildene er tatt i april/mai ifjor vil jeg tro, ettersom huset ble lagt ut for salg primo mai, men så var det vel også en mildere vinter og vår ifjor slik at det spiret tidligere.
Sist redigert av Bomull : 20-04-10 kl 22:41.
|