|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvit saus fra pose?
Jeg var faktisk ikke ironisk.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvit saus fra pose?Jeg har heller ikke peil på sauseposer i butikkene altså, så jeg visste heller ikke at man fikk hvit saus i pose. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvit saus fra pose?Det som overrasker meg mest er hvor lite tid mange av dere åpenbart bruker i butikken. Hvit saus på pose har eksistert i minst 10 år, vakuumpakkede pannekaker også i mange år. Har dere virkelig aldri sett det? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er ikke jeg en stor fan av sauseposer, så jeg jeg går nok ikke glipp av så mye.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Ikke jeg. Jeg sjekker det meste jeg, for jeg er nysgjerrig, og plutselig innimellom så finner man noe nytt som man ikke har prøvd før. Jeg har f.eks. aldri vært glad i kornblandinger eller frokostblandinger, men likevel studerer jeg hyllene når jeg rusler forbi. Så oppdaget jeg Axa sine poser med diverse kornblandinger, og den med blåbær er knallgod - og ikke så verst på innhold heller. Hadde jo aldri funnet den hvis jeg bare hadde bestemt meg for at kornblandinger skulle jeg ikke røre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Nå skal det jo sies at jeg vet at det finnes vakumpakkete pannekaker, ellers ville jeg jo ikke skrevet noe om det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Nå finnes det jo heldigvis andre steder å søke kunnskap om kost og ernæring enn i hyllene med posesaus og halvfabrikata. De fleste har antakelig både kolleger og et øvrig sosialt nettverk blant annet.
|
|
|
#10 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
Re: Sv: Hvit saus fra pose?
Sauseposer kan jeg egentlig stå over, uansett hva slags saus det skulle være. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ustabil
|
Sv: Re: Sv: Hvit saus fra pose?
Men det du ikke forstår er at du faktisk kan gå glipp av ting. For eksempel - veldig mange ting kan lages fra bunnen av, eller kjøpes som halvfabrikata. De av oss (kanskje ikke deg, det vet jeg jo ikke) som ikke leser kokebøker støtt og stadig kan raskt gå tom for ideer. Hva skal vi ha til middag i dag? Så rusler man rundt og finner for eksempel Indisk Tandoori Chicken fra Toro - prøver det, og syns det er godt. Da har man fått inspirasjon, og kanskje en vakker dag man lager det fra bunnen av, for man vet at det fins. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Hvit saus fra pose?
Jeg har ikke det problemet gitt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tante Sofie
|
Ja, i butikken gjør jeg det unna raskest mulig. Det er selvsagt derfor jeg ikke har oversikt over alt som kan skaffes til veie i halv- eller helfabrikata. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|