Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.
Men man burde jo sette seg inn i hva som forventes av foreldre før man melder barna inn i (eksempelvis) en idrettsklubb. Vet man det og allikevel ikke gjør pliktene sine, så fortjener man det man får.
Men hva om man ikke kan gjøre "pliktene"? Er man virkelig forpliktet til å legge fram hele livet som forklaring for andre foreldre om man melder ungen på noe man selv ikke kan bidra til?
Det går an å tenke litt mindre "giddalause dritt" og litt mere "her kan det være noe jeg ikke vet" når andre ikke oppfyller de forventninger man har.
Opprinnelig lagt inn av Mani, her.
Jeg er forresten per tiden passe sur på dem som skal sende ungene sine med på alt av arrangementer som andre lager på dugnad men fri og bevare seg seg, selvsagt ikke har tid til å gjøre den døyt selv. 
Og det vet du er grunnen alltid og 100 %?
Selv stiller jeg opp der jeg kan gjøre nytte for meg når jeg har ork. Det vil si ganske mye. Jeg oppfatter ikke dugnadsgreier som noe alle skal være med på hele tiden og jeg gidder virkelig ikke bry meg med å sutre over de som sjeldent/aldri bidrar. Hva vet vel jeg egentlig om dem?
|