Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-10, 17:53   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Milde himmel - jeg er svett.

Her beskjæres altså rosene når jeg gidder å drive med hagearbeid uansett vær og tid på året. Og det var da i dag. De beskjæres "nedi der" ca.

Så hadde det vokst et seljetre eller hva det nå heter inni den ene gedigne rhododendronen som jeg hadde tenkt å knerte. Etter å ha fjernet den ene svære grønne muligens tujaen(?) som sto rett ved ble rhododendronen igrunnen mye finere så da vil jeg se om jeg kan redde den isteden. Dermed er søndagen tilbragt med å krabbe rundt inni rhodoen med sag for å skånsomt-ish fjerne selje. Eller hva det nå var det var. Typisk sånn som får gåsunger på seg.

Søppel, snømåke og akegreier er ryddet. Å rake plenen må jeg ta neste helg. Det er en hel dags jobb for to personer som står på skikkelig.

Så mangler jeg igrunnen bare å ta ned to enorme einerbusker formet som bautaer som har daua også er vi i gang.

I blomsterbedet fant jeg masse krokus, tulipaner og noen fine blå småsaker med blader som minner om gress. Veldig pent.

Neste år setter jeg bort denne jobben kjenner jeg. Samt plenklipp sommeren gjennom. Det må da gå an å gi noen penger for å fikse sånt mens jeg er på jobben?

Også trenger jeg et tips til den rhododendronen. Den har fått seg en trøkk av snøen et eller annet år, så den har liksom et hull på ene siden hvor den ikke er pen.

What to do? Kan den reddes? Den er fem meter eller noe sånt i diameter så det er ikke bare å kaste og kjøpe en ny heller.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.