Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å ikke bruke ansiktskremer osv.

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 14:03   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke bruke ansiktskremer osv.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Ikke alle får problemer og skader. Og jeg syntes ikke loff og tomatsuppe er så veldig bra å sammenligne med. Blir litt som om man skal ta en masse vitaminer i tillegg til å spise sunn mat. Noe slettes ikke alle har brukt for. Noen vil kanskje merke helsegevinst av det, men ikke alle.
Jeg er enig i at huden kanskje utsettes for mer "dritt" i dag i form at forurensing osv, men i "gamledager" ble jo huden mye mer utsatt for vind og vær enn det den gjør nå, så jeg tror faktisk at huden ikke trenger hjelp så lenge den ikke bærer preg av å være forurenset.

Tror du ikke at disse behovene for kremer for alt mulig er skapt av en industri som er ute etter å tjene penger?

Jeg tror helt sikkert at mange kremer og dilldall er skapte behov for å tjene penger ja! Jeg tror f.eks. ikke egne rynkekremer har noe for seg, men at fuktighet er viktig og at det er viktig at man velger en fet nok krem uten for mye vann (som de billigste kremene stort sett ene og alene innholder = dyrt vann).

Jeg tror/vet også at fruktsyrebehandlinger er veldig gode dersom man har fått utbrudd av hormon-kviser (snakker av erfaring for noen år tilbake da jeg fikk uforklarlig utbrudd av kviser). Jeg gikk til hudlege som satte meg på en diett, og i tillegg anbefalte han med hudpleie! Kombinasjonen var gull, og huden ble kjempebra. Han fortalte meg også at kosthold er svært viktig for å bevare en fin hud, og at man tilfører kroppen nok væske (vann) for å holde den myk og smidig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.