Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barneklær - hva trenger man egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 12:32   #41
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?

Vi har sånn ca som deg tøy i mengde Oslo78.. trenger ikke mer her enda vi har klesslitere til tusen.
Prisen derimot er nok høyere enn 1000 kr ja.. absolutt.

Vasker evt møkkete/våt dress når ungene er hjemme på ettermiddagen, slenger i tørketrommel også er den tørr til neste dag.

Sist redigert av Moonlight : 06-04-10 kl 12:42.
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:39   #42
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1000 pr barn hadde ikke jeg klart heller, uansett hvor mye salg jeg leter etter...
Vil tro at jeg ligger på rundt 3500pr barn pr år jeg og det bare på yttertøy og sko....Har ikke så mye å arve da. Og sko er svindyrt, men man kan ha flaks å finne på salg...
Prøver å vere flink å gjøre "salgskupp" og kjøpe litt fram i tid når jeg kommer over noe som jeg vet trengst etterhvert. Feks Reima dresser til 400-600 kr, Reflex regntøy til kr 199, Reflex vårdress til kr 125. I år koster lekejakken til eldstemann den nette sum av kr 25!! ( ord pris 299, så var det salg på salg.. og en liten flekk som gav ekstra salg på det igjen,- og flekken vasket jeg bort )

Dette til våren/høsten for et barn:
1 ytterdress ( har 2 til begge enda så lenge fjorårets passer, snart forliten) 2 sett regntøy, 1 lekejakke, 1 finjakke, fleecejakke/softshell. Dessuten tror jeg at jeg skal kikke litt etter en overtreksbukse, iallefall til eldstemann.. 2 par regnvotter, 2 -3+ luer ( har noen som passer fra i fjor), pannebånd/buff, 2 capser til eldstemann og 2 solhatter til frk.V.
1 Goretex sko halvhøye, 1 vanlige joggesko, 1 sandaler. Event 1 par "fin-fritids-sko" men det kjøpes ikke før dem andre er for stygge til by-bruk... 1 gummistøvler, event så brukes goretex vinterskoene så lenge det er kaldt nok til det.
Vårklærne passer som oftest gjerne til høsten også... og med litt flaks holder dem våren etterpå også...

Sist redigert av ItsOnlyMe : 06-04-10 kl 15:57.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:34   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To ytterdresser (oi, der sprakk 1000-kroner-budsjettet med 1000 kroner, gitt), et par solide vintersko, støvler, 2 par votter, hansker, diverse tykke gensere og sokker, ullbukser, polarfleece, regntøy og luer. Det var ett barn. Jeg sparer ikke på noe når det kommer til yttertøy.

Gammel 06-04-10, 16:28   #44
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vel også færre klær enn hva mange på nett har. Har en mellomdyr dress i barnehagen og en billig fra Smart Club hjemme. Dyre utesko i barnehagen, billige sko som han bruker til/fra barnehagen. 2 sett regntøy (begge billige). Så vi sparer på yttertøy, akkurat som at vi voknse heller ikke har alt av yttertøy dyrest mulig eller i eller aller beste kvalitet.

Vår trives ute, og foreløpig har vi ingen klager fra hverken hen eller barnehagen. Blir han litt våt og kald på slutten av utetiden, så er ikke det livets undergang. x*slem mamma*

Men han har flere sett ulltøy, fleecedress og alltid rene tørre votter liggende klare.

Gammel 06-04-10, 16:51   #45
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi sparer heller ikke på noe når det gjelder yttertøy, jeg vil ha det som er det beste for mitt barn. Vil ikke at han skal mislike å være ute pga klærne.

Vi har ingen å arve etter heller,så ett budsjett på 2000 kr pr år hadde ikke fungert her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:00   #46
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heldig og arver mye, men kjøper også endel nytt.
På grunn av økonomi er dyre merker helt utenkelig.

Pussig nok har vi lell unger som ofte er ute 12 timer på hjemmedager (og da må de tvinges inn til kveldsmat).
Når de blir våte/kalde går de inn, spiser litt, tar en tur på do, skifter og går ut igjen.
Og sånn går no dagan, helt uten Reima eller Superdupertex

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:39   #47
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blitt mindre opptatt av merker på yttertøy. Enten har det kommer flere gode, rimelige alternativer, eller så har jeg bare senket skuldrene litt. Muligens en kombinasjon av disse to.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:00   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår liste er ganske lik, noen steder har jeg mer enn deg, andre steder har jeg mindre:

Sommer: Joggesko, gummistøvler, sandaler, anorakk, ytterjakke ala olajakke, regntøy.
Høst: Joggesko, gummistøvler, regntøy, vinterdress, 10 par ullvotter, 4 luer, varm jakke.
Vinter: vinterdress, goretexstøvler, 10 par uuvotter, 4 luer, varm jakke. 2 ullbukser, 2 tykke ullgensere. 6 ullundertøyskift, 10 tynne ullsokker, 5 par tykke.
Vår: Joggesko, gummistøvler, regntøy, 10 par votter, 4 luer, anorakk.

Jeg syns i grunn ikke det er så veldig mange som har så enormt mye mer enn dette heller. I tillegg må man ta med i beregningen at unger er forskjellige. Noen velter seg i søledammer og er våte fra innerst til ytterst hver eneste dag, mens andre søler knapt på seg. F. eks. vil Glitterbarnet kun bruke ullvotter, og siden de lett blir våte må vi ha flere skift.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.