Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Nei, det er ingen formildende omstendigheter. Har du har sett en katt dø av rottegift? Fråden står rundt munnen på den, den brekker seg og hiver etter pusten, en langsom og helt forferdelig død. Selv dyrlegen kan ikke gjøre noe, og den blir ikke litt syk av litt gift, den bare dør langsommere.
Og du vet dette fordi...? Jeg kan berolige deg med at jeg bare leker med tanken på å avlive nabokatten. Det er jo synd om den må lide fordi eieren er en lat og ansvarsløs person, så det blir nok bare med tanken.
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
I Trondheim var det noen som helte såpevann i hodet på voksne mennesker som tisset i bakgården deres og la ut videoklipp av det på YouTube. Jeg syns det også var rasende festlig og helt akseptabelt, så jeg er nok et ondt menneske.
: også ond:
Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.
Jaha? Du er da i hennes butikk, i hennes ferskvaredisk og spiser hennes potetsalat. Det vil jeg da si er like uaktsomt, om hun bare tilfeldigvis mistet en dose dødelig arsenikk i salaten....
Jeg trodde jeg hadde kjøpt potetsalaten. Jeg synes uansett det er mer uansvarlig å oppbevare arsenikk i ferskvaredisken enn rottegift på terassen. Som selvfølgelig er inngjerdet og særdeles privat. I en butikk må man nesten regne med at det kommer fremmede inn. 
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Slem mot dyr? Det er jo katteeierne som er "slemme" mot dyrene sine, ved å ikke ta vare på dem. Jeg syns det er stygt å skaffe seg dyr som man ikke har tenkt å ta seg av, og bare la dem gå ute hele døgnet bare fordi det er katter.
Vi andre tyr til de midlene vi har for å få være i fred på egen eiendom og i eget hus. Sprute vann på katten syns jeg er harmløst, og det er jo ett av de knepene som mange bruker for å oppdra både katter og hunder.
Signerer veldig.
Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.
Nå har jeg skrevet fem forskjellige svar til denne tråden, og alle blir for ekstreme. Er det virkelig greit å mishandle dyr som er løse og ikke under eiers direkte kontroll?
Er det greit å ikke ha kontroll på dyret sitt slik at det blir et offer for alle mulige gale folk "out there?" Slik jeg ser det, er det eieren som ikke tar ansvar som burde vært anmeldt for dyremishandling.
Opprinnelig lagt inn av jane, her.
. Men da får jeg virkelig ikke håpe at de gjør fra seg i noens hager. Om de ikke gjør det i katteutedoen, så får jeg håpe de bruker hekken vår, eller det store jordet som ligger bak huset her. Og om nå naboene skulle ferske noen av kattene mine i å drite i deres hage, så får de komme til meg, så skal jeg plukke det opp.
Mener du at jeg må si opp jobben, evt. holde vakt om natten for å avsløre hvem sin katt det er som driter på plenen min? Og så tror jeg ikke alltid det holder å "håpe" at katten ikke driter andre steder enn i kassen. Den blir litt for enkel, synes jeg.
Jeg trenger for øvrig ikke å bli omvendt, jeg liker nemlig katter. Jeg har til nå ikke sett en eneste kattehater i tråden. Det er eierne man er..eh..litt misfornøyd med.
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg er overbevist om at dersom det ble pålegg om å holde katter i bånd eller under kontinuerlig oppsikt, så ville 1) mange færre anskaffe katt og 2) de som hadde katt ville finne ut at med den rette katten og den rette oppdragelsen, så fungerte det helt fint. Man ville få lykkelige naboer, man ville få masse mosjon og man ville få katter som ikke på noen måte var i fare for å bli verken sprutet på eller forgiftet. What's not to like?
Her vurderer jeg faktisk å bruke en 

|