Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Nei, det er helt fair. Hadde vi bodd et annet sted i utgangspunktet så hadde vi sikkert ikke savnet det i hverdagen vi heller, da hadde vi jo benyttet oss av hva det stedet tilbød. Men siden vi nå først bor her og trives er jeg glad for at det å stikke på de store nasjonale institusjonene er lett. Vi har familie som bor 45 minutter utenfor Oslo, og for dem så var det en ekspedisjon å dra på Naturhistorisk Museum. Da føler jeg meg priviligert som kan følge opp et spørsmål om f.eks. dinosaurer, vikinger og mumier med et besøk for å se det på ordentlig.
Nå har vi Vitensenteret, Vitenskapsmuseet, Nordenfjeldske kunstindustrimuseum, Trøndelag teater, Kunstforeningen, Ringve Museum og botanisk hage, Nova og Prinsen kino her, for å nevne de jeg kommer på i farten, så jeg er ikke ukjent med konseptet "stikke innom en kulturinstitusjon".
Poenget mitt er egentlig at selv om disse er i mindre målestokk enn det man finner i Oslo, så er ikke det så veldig nøye fra et barneperspektiv. Det viktigste er at man gir ungene en anledning til å bli vant med å bruke et kulturtilbud, ikke nødvendigvis størrelsen på de enkelte institusjonene.
|