Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
.
Hvorfor man man har getthofisering er mer komplekst enn det, og man har da bydeler med større innvandrertetthet i Bergen også. Og ja, Oslo kan bli mye mer inkluderende på mange områder, men jeg vil allikevel påstå at det er mer rom for å være seg selv her enn veldig mange andre steder i Norge.
Det vet jeg, men byen har ikke samme kulturmiksen som Oslo. Hvorfor er det problematisk å inrømme at Bergen ikke har alt som Oslo har når de har mye annet fint?
Og ja, vi benytter oss av Operaen.
Ghettofisering vil det bli i alle byer med større innvandring, den er grei. Mitt argument var altså at jeg også synes det er fullt mulig å være den man er i Bergen. Vi er store nok til det. Jeg tror ikke en homofil elev i Bergen har det verre enn en i Oslo.
Jeg har ikke sagt at Bergen er bedre enn Oslo, og at dere har flere kulturtilbud, ligger vel i sakens natur, siden byene er veldig forskjellige størresesmessig. At Munch-museet skal være bedre enn Troldhaugen, at Vikingskipet er bedre enn Sjøfartsmuseet og at Oslo Spektrum er bedre enn Griegallen, blir jo rent subjektive oppfatninger, vil jeg tro.
Sitat:
Hva i alle dager snakker du om? Innvandrere kan selvsagt bosette seg akkurat hvor de vil og har råd, akkurat som alle andre. Det er da ikke asylmottak vi snakker om her.
Nå synes jeg du er ganske på jordet her.
Jeg snakker om i praksis, du holder deg til teori, går jeg ut fra?
Sitat:
Du tror du skyter blink med den der på FP? Det er optimistisk på grensen til det søte. 
Kanskje det. Ser bare en som har svart ja til nå. Veldig fristet til å lage poll, da. 
|