|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)
Men hva er fremgang? I USA ser jeg at de ofte vil ha en cm pr time, minst. Det er ikke uvanlig å ikke åpne seg før på flere timer i begynnelsen av fødselen. Jeg er selv sånn sinnsyk rask åpning når det skjer, type 15-30 minutter fra 4 cm til 10.Men den gang jeg fikk pit så skjedde det ingenting de 4-5 første timene åpningsmessig etter at dryppet ble satt. Og BAM, siste timen skjedde hele fødselen. Skulle jeg da vært kandidat til snitt?
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Jeg mener at når man har hatt god fremgang til et visst punkt og det så stopper opp i timesvis på tross av sterke rier.. da bør de reagere og ikke la en ligge der i timesvis. At ting kan gå tregt i starten er jo ganske vanlig, men det også burde ha visse grenser. Men jeg mener at 12 timer er aaaltfor lite. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Ja, det er jo selvsagt. Jeg ser også tendenser til at kvinnen skal føde på død og liv og ligger altfor lenge. Men det blir likevel ikke riktig i at de skal brukes som mal, som det jo nesten ser ut til her. For som jeg sier, her må det være individualitet over hele fjøla.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Ja, en mellomting hadde vært bra. Jeg fikk inntrykk av at de mente det var bedre å la en bli tynt i flere døgn, fremfor å få et snitt og få det overstått, så en kunne komme seg og faktisk være i stand til å ta seg av eget barn etterpå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |