|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Så lenge de liker det de gjør er det samme for meg.
![]() |
#162 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Så lenge de er fornøyd med veien de velger skal jeg støtte dem. Eller... det er en sannhet med modifikasjoner. Dersom de er aldri så fornøyd med å f.eks. være glamourmodeller, kommer jeg nok til å slite med å gi dem 100% støtte for karrierevalget.
![]() |
#163 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Ja, glamourmodell ser jeg for meg at jeg ville, eh, dekket litt over i lunsjen, ja.
![]() |
#164 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?
Dette momentet er ikkje nevnt av så veldig mange, men er svært viktig for meg. Eg ønsker sjølvsagt ikkje at ein skal gå på universitet berre for å surre rundt og drive sjølvutvikling; noko meir konkret må jo komme ut av det, men like fullt er dei åra på universitetet så gode, og eg ønsker veldig at mine ungar skal få oppleve det samme. Eg prøver sjølv å lære ungane mine kritisk tenkning, men ønsker veldig at dei får oppleve å gå på universitet der dette er satt meir i system. Eg håpar inderlig dei vel å ta høgare utdanning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Det aller viktigste for meg er at de fullfører et eller annet. Og gjerne høyere utdannelse. Jeg vil kjempe hardt mot avhopping! Og jobbe hardt for å støtte de under utdannelsen.
![]() |
#166 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Det er vel litt slik at det jeg har gjort som jeg har veldig gode erfaringer med, vil jeg anbefale til mine barn. Mine år på universitet i inn og utland er noe av det jeg er mest fornøyd med. Studert tre forskjellige steder i Norge og et par år i utlandet. Veldig lærerikt på mange måter. Fått venner fra hele verden og opplevd at man klarer å skape seg godt nettverk på egen hånd selv om man ikke kjenner en kjeft fra før i byen. Drikke øl på en tirsdag klokka to, mens man litt senere sitter sammen med medstudenter i kollokvier til langt på natt og forbereder seg til eksamen.Frustrasjonen og gleden over diverse bokollektiver og spenningen rundt et nytt semester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
This is normal!
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg tror jeg kune akseptere ganske mange veier i livet for barna mine, men glamourmodell er jeg enig i at ville være litt klamt. Hvis de insisterte på et par år på Märthas engleskole for så å jobbe som healer med englebistand, ville jeg også føle at jeg hadde mislyktes litt med oppdragelsen.
![]() |
![]() |
#169 |
Ustabil
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?JEG vil at de skal studere videre, gjerne i utlandet, reise en del og gjøre seg livserfaringer før de "slår seg til ro". Utdanningen min har gitt meg mye både i forhold til selvutvikling, erfaringer, venner og jobbmuligheter, som jeg ikke ville vært foruten. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
griserøkter |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|