Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Greit at barna velger kort utdannelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-10, 16:03   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?

Min sønn kan velge akkurat hva han vil av Lege, Advokat, Sivilingeniør eller Arkitekt

Neida, men vi kommer helt klart til å oppmuntre sterkt til, og tilrettelegge for, at poden og eventuelle søsken vil ønske å ta høyere utdannelse. Det er i mine øyne viktig på mange måter. Det som er nevnt over her med økonomi, levekår, helse etc. viser jo at man statistisk sett har alt å vinne på å ta høyere utdannelse ved høyskole eller universitet. Dessuten ville jeg synes det var veldig synd om poden ikke hadde utnyttet sitt potensiale. Jeg tror man blir lykkelig av det.

Det er ikke noe galt med en renholderjobb, butikkansatt, rørlegger, elektriker eller snekker, men jeg håper helt ærlig talt at mine barn velger annerledes og det synes jeg er en ærlig sak.

Må si jeg fnyser litt av de som mener penger/lønn er av lite eller ingen betydning så lenge man har en jobb man trives i.
Dette er jo bare en sannhet inntil et visst punkt og at god økonomi gjør meg litt lykkeligere er jeg ikke i tvil om.
Det er slitsomt å ha det trangt økonomisk. Det vet alle som har levd på Lånekassen i sitt liv
Så da og si at det gjør ingen ting med lav lønn så lenge man trives på jobben synes jeg er litt teit. Å ha en bolig, en bil, mat på bordet og klær koster penger, da er det klart at det betyr noe hva slags lønn man får.

Emneord
griserøkter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.