Sv: Er du kresen?
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Alkohol ser jeg ikke poenget med å lære meg å like, jeg drikker ikke, done deal. Kaffe brakk jeg meg av, takla ikke lukta i et år etterpå, jeg som pleide elske kaffelukt synes nå det lukter bare.. greit. Rosenkål og brokkoli og paprika ser jeg poenget med å lære meg, så jeg prøver, men det har ikke gått hittil. Hvor mange ganger må jeg prøve meg (hvilket jeg velger å gjøre hjemme uten gjester, ettersom det å brekke seg ikke ser så høflig ut...) før det slutter å være barnslig å ikke like det da?

Det er en ærlig sak å ikke like noe, da! Og har du prøvd mange ganger uten hell, så er det jo sånn at vi alle har ulike preferanser og det er jo mer enn greit. 
Men jeg har en mann som nektet å prøve alle nye greier da vi ble sammen (da var vi 20) - han kommer fra et hjem der det kun har blitt servert husmannskost (- fisk) og det eneste krydderet var salt og pepper. Han "likte" ikke veldig mye greier. Men etter å ha reist og levd og erfart litt mer, så liker han nå det aller meste - det er han veldig glad for selv.
Om man er uvillig til å smake fordi det ser ekkelt ut eller ikke lukter greit, så kan man gå glipp av noen framtidige favoritter. Tenk bare på parmesan - INGEN i hele verden kan like den lukta, men det hever jo et pastamåltid til nye høyder!