|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Obamas helsereform vedtattNoen amerikanske venner av meg var veldig bekymret for den nye helsereformen, det kunne virke som de var redd for at helsetilbudet skulle bli veldig dårlig. Kanskje fordi de tror det vil bli mindre penger i systemet?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Obamas helsereform vedtatt
Ja, det er det de snakker om. Nå skal de som har hatt råd til å betale for seg selv finansiere de som ikke har hatt råd gjennom skatten er det som diskuteres. Samt at helsetjenestene skal bli dårligere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sånn overbehandling har jeg også vært ute for, som forsikringspasient på reiseforsikring. Dvs behandling fikk jeg ikke men x antall konsultasjoner, røntgen osv uten å komme av flekken. Det er vel en fin måte å melke penger ut av forsikringen på. Klart når staten skal betale for dette må en kanskje tenke litt annerledes, ikke få mest mulig ut av hver pasient, men faktisk behandle pasienter effektivt sånn at de rekker å behandle alle.
|
|
|
#4 |
|
|
Selvangivelsen gjøres av PricewaterhouseCoopers USA og Norge og jeg gjetter at de vet hva de snakker om, men gi meg gjerne kontaktinfo så skal jeg snakke med mannen! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Jeg husker jo vi har diskutert dette før, og jeg synes det er rart at de gir så forskjellige svar som de gir (mannen bruker dog et annet, velrenomert firma. Som jeg for alt i verden ikke husker navnet på i farten). Kollegaen til mannen min gjorde jo akkurat det samme som oss, og det har vært null problemer å være skattemessig bosatt i Norge og jobbe her. Vi får ta den diskusjonen over en middag når vi skal til Florida og Harry Potter-land til høsten
|
|
|
#6 |
|
|
Det høres veldig bra ut! Vi gleder oss allerede! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Kanskje de bare har vært på legevakta i Storgata?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|