Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger
I UK, særlig London har utbrudd av meslinger nå blitt et ganske stort problem. En økende andel av middelklassen vaksinerer ikke barna sine og det begynner å bli et stort problem. De jeg kjenner som ikke vaksinerer har overhode ikke en tanke i hode for konsekvensen, eller et snev av samvittighet for den risikoen de utsetter andre barn for. De er ikke redde for at barna får meslinger fordi det er jo ikke farlig å få meslinger når du blir behandlet på det dyre private sykehuset de får behandling på uansett (i samme åndedrag sier de ofte også at de selvfølgelig skjønner at det kan være farlig å få meslinger skulle man bodd i andre deler av verden )
Uansett, poenget mitt er at det er interessant at det i Norge er som i UK, de resurssterke som i økende grad velger å gå vekk fra vaksiner. De som er så kloke i hode sitt at de kan fnyse litt av vitenskapen liksom, de gjør sin egen research og vet dermed bedre.
Når det gjelder påstanden om at det ikke er påbudt ved lov, og dermed et individuelt valg så er det greit nok. Men noen ganger synes jeg det er helt legitimt å "fordømme" andre menneskers personlige valg. Særlig når de valgene man tar så til de grader styres av en pur egoistisk tankegang som beviser at man ikke evner se lenger en til meg, mine og mitt.
Jeg er helt for et påbud for vaksiner til de barn som går i barnehage og på skole. Dette av hensyn til de barn som ikke kan få vaksiner, stakkars de foreldre som må forholde seg til den frykten for at barnet skal bli smittet av andre barn med arrogante bedrevitende foreldre.
Se forøvrig:
'Why should all our children be at risk because a few middle-class idiots have conspiracy theories against the medical establishment?'
http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...hild-risk.html
Measles is soaring in Britain, putting two million unvaccinated children at risk, public health experts warn.
http://www.independent.co.uk/life-st...s-1765876.html