Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du kresen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er du kresen eller altetende?
Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) 6 3,68%
Jeg er kresen 21 12,88%
Jeg er litt kresen 23 14,11%
Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) 21 12,88%
Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) 57 34,97%
Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker 5 3,07%
Jeg er altetende 25 15,34%
Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) 5 3,07%
Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-10, 19:10   #101
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du kresen?

Kan vel spise det meste, selv om det er endel ting jeg ikke er overbegeistret for.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:15   #102
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er altetende. Jeg kommer bare på to ting jeg ikke greier og det er pepperminte og mentol i alle varianter (dvs After Eight går an). Jeg er enig i at det er uvanlig at voksne mennesker har mange ting de ikke liker. At ikke alt er like godt, er jo noe annet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:17   #103
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vanvittig kresen på alkohol. Det er vel det eneste området der jeg er type brekkeferdig om jeg får feil smak. Dvs. brunt brennevin og egentlig alt som smaker sprit. Ja, og robitussin hostesaft og den der sukkergreien vi får til glucosebelastning. Da brekker jeg meg. Munnskyll er ikke så digg heller. Kommer det for langt bak i halsen så er det nasty.

Gammel 20-03-10, 19:27   #104
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er temmelig altetende. Det finnes selvfølgelig ting jeg kan styre min begeistring for og som jeg foretrekker å spise minimale porsjoner av. Jeg blant annet ikke veldig begeistret for ting som smaker gammel tran eller innmat, men jeg spiser det hvis jeg "må".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:29   #105
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kresen i den forstand at det er veldig mange typer mat/matretter/kombinasjoner av mat jeg ikke synes smaker særlig godt. Samtidig har jeg ingen problemer med å spise slike middelmådige greier i selskap/sammenkomster.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:40   #106
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Tja, siden jeg svarte fysj til bløt- og marsipankake, så kan jeg vel kanskje ikke si at jeg er altetende. Men nesten. Jeg spiser bløtkake av høflighetsårsaker, men godt er det ikke.

Det må da være lov å synes ting er mindre godt selv om man er voksen. I den forstand at man fint greier å spise det, men velger andre ting om man får velge selv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:41   #107
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det ene er Thousand Island. Det er kjempeekkelt.

Det har jeg egentlig også alltid ment, men fant ut for ikke så lenge siden at det faktisk er stor forskjell på thousand Island også. Smakte Thousand Island lagd fra bunnen med hjemmelaget majones og smakt til med masse godt, oliven og skikkelig gode pickels, og det var fantstisk godt, helt annerledes enn Kraft-thousand Island.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 20-03-10 kl 19:48.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 20:24   #108
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Uff, jeg er nok veldig kresen.
Skalldyr, alt av majones, egentlig veldig mye.
Jeg finner jo alltid noe å spise når vi er noe sted, men det er ikke alltid jeg spiser så mye liksom.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 20:41   #109
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er egentlig ganske kresen. Eller, jeg er kanskje litt små-vanskelig i matveien for folk som ikke kjenner meg...

Jeg har noen ting som jeg alltid har hatt:
- jeg drikker ikke melk
- jeg liker nesten bare ost som pålegg og spiser ikke smør
- jeg drikker ikke kaffe og har heller ikke særlig sansen for te, men får det ned om jeg føler meg tvunget
- jeg synes ikke alkohol-ting er noe godt
- jeg liker omtrent ingen kaker
- og nesten ingen desserter heller når jeg tenker meg om

Ellers har jeg en del defekter som jeg pådro meg som anorektiker i tenårene:
- jeg spiser ikke kjøtt, og lite fisk
- jeg bruker aldri saus og sjelden dressinger
- sukkerholdig brus klarer jeg ikke
- sliter med ting som jeg vet inneholder fløte eller rømme

Så... eh... kort fortalt liker jeg grønnsaker, frukt, bær, brødmat, ris og pasta, ost og sjokolade. Drikker vann, juice og pepsi max.

:klask:

Gammel 20-03-10, 20:59   #110
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kaffe ja. Nei, det drikker jeg heller ikke.

Glitter - det må være lov å ikke like bløtkake, men ellers det meste uten å være kresen syns jeg. Spiser du ål så er du ikke kresen uansett hva du ellers ikke spiser.

Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 21:00   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Spiser du ål så er du ikke kresen uansett hva du ellers ikke spiser.

Gammel 20-03-10, 21:36   #112
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke spes kresen når det gjelder å like mat.
Det er to ting jeg aldri kommer til å smake på og det er smalahoue og lungemos.
jeg spiser heller ikke stangselleri. Det er djevelens verk til matlagingen. Jeg klarer ikke spise det for å være hyggelig borte heller. Det ødelegger rett og slett maten.

Ellers kan jeg være kresen på kvalitet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 21:41   #113
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Jeg er litt kresen, ikke så flink til og smake på nye ting..

Gammel 20-03-10, 21:56   #114
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jeg er kresen, og det er egentlig ganske fortvilende. Vokste opp med en mamma som laget 2-3 middager, for at alle skulle få det de likte. Rett og slett en bjørnetjeneste.
Men de siste årene har jeg kommet meg betraktelig!!! Vil ikke at barna mine skal bli som meg, så her er det en middag og alle må smake (inkl. meg )
Jeg har alltid likt alt av kjøtt og fisk, men når det kommer til grønnsaker, er jeg sær!!
Liker potet, agurk, brokkoli, gulrøtter, salat/kål og rosenkål, kålrabistappe, sopp, godt stekt løk, og alle disse tingene (utenom potet) begynte jeg å spise etter fylte 18 år
Men jeg er flink til å smake!!

Gammel 20-03-10, 22:11   #115
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Ja, jeg er nok det. Jeg liker ikke fisk/sjømat, lammekjøtt, heller ikke særlig begeistret for svinekjøtt, og mye kyllinggreier byr meg skikkelig i mot (men elsker grillet kylling). Klarer heller ikke fett eller slintrer eller slikt på kjøtt, skjærer bort store deler. Typisk barnepålegg syns jeg også er ekkelt. Og skumle oster holder jeg meg langt unna. Men alt av grønnsaker er jeg veldig glad i. Dessuten spiser jeg det jeg blir servert når jeg er borte.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 22:45   #116
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker visst egentlig ikke melk heller, når jeg tenker meg om, selv om jeg drakk masse som gravid. Reker spiser jeg heller ikke, ikke for å være høflig en gang, jeg har fullstendig fobi mot reker. Det er sikkert mer også. :brettspæl: Jeg var enda mer kresen som barn, men fikk aldri egne middager, jeg måtte spise av det som var og smake på alt nytt.

Gammel 21-03-10, 20:30   #117
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser vel i grunnen det meste med unntak av veldig sære ting som testikler, innmat og den type ting.

Av mer normal mat kan jeg komme på stangselleri, oliven og kapers som jeg ikke er veldig begeistret for.

Er allergisk mot egg, skalldyr og enkelte nøtter så det kan jeg ikke spise.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:51   #118
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kalvebrissel.

Åh, det er aldeles nydelig.

Jeg er veldig eventyrlysten i matveien, og villig til å smake på det aller, aller meste. Langt inn i værtestikkelland, vil jeg si. Men jeg har da et par hangups, jeg også, først og fremst mot banan. :urk: Jeg er ikke overbegeistret for pærer, epler eller appelsiner i rå, ubearbeidet form heller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:52   #119
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist stekte sauetestikler, og likte det!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:53   #120
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er ikke kresen. Det er ting jeg liker mindre enn andre, men stort sett går det meste ned.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.