|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er du kresen eller altetende? | |||
| Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) |
|
6 | 3,68% |
| Jeg er kresen |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er litt kresen |
|
23 | 14,11% |
| Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) |
|
57 | 34,97% |
| Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker |
|
5 | 3,07% |
| Jeg er altetende |
|
25 | 15,34% |
| Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) |
|
5 | 3,07% |
| Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
I mål
|
Sv: Er du kresen?Jeg er altetende. Jeg kommer bare på to ting jeg ikke greier og det er pepperminte og mentol i alle varianter (dvs After Eight går an). Jeg er enig i at det er uvanlig at voksne mennesker har mange ting de ikke liker. At ikke alt er like godt, er jo noe annet. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er du kresen?Jeg er vanvittig kresen på alkohol. Det er vel det eneste området der jeg er type brekkeferdig om jeg får feil smak. Dvs. brunt brennevin og egentlig alt som smaker sprit. Ja, og robitussin hostesaft og den der sukkergreien vi får til glucosebelastning. Da brekker jeg meg. Munnskyll er ikke så digg heller. Kommer det for langt bak i halsen så er det nasty.
|
|
|
#104 |
|
villende
|
Sv: Er du kresen?Jeg er temmelig altetende. Det finnes selvfølgelig ting jeg kan styre min begeistring for og som jeg foretrekker å spise minimale porsjoner av. Jeg blant annet ikke veldig begeistret for ting som smaker gammel tran eller innmat, men jeg spiser det hvis jeg "må". |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg er kresen i den forstand at det er veldig mange typer mat/matretter/kombinasjoner av mat jeg ikke synes smaker særlig godt. Samtidig har jeg ingen problemer med å spise slike middelmådige greier i selskap/sammenkomster. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er du kresen?Tja, siden jeg svarte fysj til bløt- og marsipankake, så kan jeg vel kanskje ikke si at jeg er altetende. Men nesten. Jeg spiser bløtkake av høflighetsårsaker, men godt er det ikke.
|
|
|
#107 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Er du kresen?
Det har jeg egentlig også alltid ment, men fant ut for ikke så lenge siden at det faktisk er stor forskjell på thousand Island også. Smakte Thousand Island lagd fra bunnen med hjemmelaget majones og smakt til med masse godt, oliven og skikkelig gode pickels, og det var fantstisk godt, helt annerledes enn Kraft-thousand Island.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 20-03-10 kl 19:48. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du kresen?Uff, jeg er nok veldig kresen. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er du kresen?Jeg er egentlig ganske kresen. Eller, jeg er kanskje litt små-vanskelig i matveien for folk som ikke kjenner meg...
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
Sv: Er du kresen?Kaffe ja. Nei, det drikker jeg heller ikke. |
|
|
|
#112 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du kresen?Nei, ikke spes kresen når det gjelder å like mat. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg er litt kresen, ikke så flink til og smake på nye ting..
|
|
|
#114 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg er kresen, og det er egentlig ganske fortvilende. Vokste opp med en mamma som laget 2-3 middager, for at alle skulle få det de likte. Rett og slett en bjørnetjeneste.
|
|
|
|
#115 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Ja, jeg er nok det. Jeg liker ikke fisk/sjømat, lammekjøtt, heller ikke særlig begeistret for svinekjøtt, og mye kyllinggreier byr meg skikkelig i mot (men elsker grillet kylling). Klarer heller ikke fett eller slintrer eller slikt på kjøtt, skjærer bort store deler. Typisk barnepålegg syns jeg også er ekkelt. Og skumle oster holder jeg meg langt unna. Men alt av grønnsaker er jeg veldig glad i. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er du kresen?Jeg drikker visst egentlig ikke melk heller, når jeg tenker meg om, selv om jeg drakk masse som gravid. Reker spiser jeg heller ikke, ikke for å være høflig en gang, jeg har fullstendig fobi mot reker. Det er sikkert mer også. :brettspæl: Jeg var enda mer kresen som barn, men fikk aldri egne middager, jeg måtte spise av det som var og smake på alt nytt.
|
|
|
|
#117 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er du kresen?Jeg spiser vel i grunnen det meste med unntak av veldig sære ting som testikler, innmat og den type ting.
|
|
|
#118 |
|
kamerat
|
Sv: Er du kresen?
Åh, det er aldeles nydelig.
|
|
|
#120 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Er du kresen?Nei, jeg er ikke kresen. Det er ting jeg liker mindre enn andre, men stort sett går det meste ned.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|