Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 12:17   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Jeg tenkte og tenkte, men greide ikke å bli opprørt. Det er frivillig å vaksinere, foreldrenes ansvar. Noen foreldre velger å følge vaksineprogrammet, noen skaffer tilleggsvaksiner, noen velger ut noen vaksiner, og noen vaksinerer ikke i det hele tatt.

Hva andre velger greier jeg ikke å engasjere meg i.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 12:26   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tenkte og tenkte, men greide ikke å bli opprørt. Det er frivillig å vaksinere, foreldrenes ansvar. Noen foreldre velger å følge vaksineprogrammet, noen skaffer tilleggsvaksiner, noen velger ut noen vaksiner, og noen vaksinerer ikke i det hele tatt.

Jeg synes det er en litt vel enkel måte å se det på da vaksinering har den beste ønskede effekten om man har bred vaksinasjonsdekning.

Om flere og flere med helt friske barn velger bort vaksine for Whatever Reason, blir jo faren for smitte større for de få som faktisk ikke kan vaksineres. Jeg mener m.a.o. at vaksinering er ett solidaritetsspørsmål.

Gammel 18-03-10, 12:34   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes det er en litt vel enkel måte å se det på da vaksinering har den beste ønskede effekten om man har bred vaksinasjonsdekning.

Om flere og flere med helt friske barn velger bort vaksine for Whatever Reason, blir jo faren for smitte større for de få som faktisk ikke kan vaksineres. Jeg mener m.a.o. at vaksinering er ett solidaritetsspørsmål.

Enig, dette ER faktisk ikke et valg som kun påvirker enkeltindivider, ergo er det ikke bare å "ikke bry seg med hva andre gjør".

Gammel 18-03-10, 14:47   #4
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Og jeg mener at det er et individuelt spørsmål.

Gammel 18-03-10, 14:54   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært det, hadde vel ikke WHO brydd seg noe særlig heller.

Gammel 19-03-10, 09:58   #6
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hadde det vært det, hadde vel ikke WHO brydd seg noe særlig heller.

Joda, WHO engasjerer seg også i røyking, kosthold, overvekt og så videre, som definitivt er den enkeltes valg og hvor det ikke foreligger kollektive regler.

Gammel 19-03-10, 10:31   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Joda, WHO engasjerer seg også i røyking, kosthold, overvekt og så videre, som definitivt er den enkeltes valg og hvor det ikke foreligger kollektive regler.

øh, det foreligger vel en og annen kollektiv regel om røyking, vel.

Gammel 19-03-10, 10:44   #8
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

øh, det foreligger vel en og annen kollektiv regel om røyking, vel.

Joda, men like fullt er røyking lovlig, det selges over disk i dagligvarebutikkene, og du kan røyke på mange steder der det finnes andre mennesker som ikke har gitt sitt samtykke til å bli utsatt for røyk.

Gammel 18-03-10, 15:13   #9
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som skal gå utover de som ikke kan vaksineres? Mange ganger stiller jo disse barna allerede svakt da de ikke er vaksinert pga. annen sykdom.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 15:19   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladyblue, her.

Jeg spør; tør dere foreldre som velger å ikke vaksinere, virkelig ta den risikoen det evt. kan få; at barnet kan dø???

Du preker for menigheten her, Ladyblue. Det du ser i denne tråden er det samme som du vil finne på resten av forumet: de aller fleste på Foreldreportalen velger å vaksinere ungene sine.

Og velkommen som ny bruker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 15:32   #11
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Vaksinasjonsprogrammene som påbud, anyone?

Leste om et forskningsprosjekt i regi av folkehelsa med nyfødte der data ble henta inn under bordet, hjelper jo ikke på tilliten til det.

Gammel 18-03-10, 15:49   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Leste om et forskningsprosjekt i regi av folkehelsa med nyfødte der data ble henta inn under bordet, hjelper jo ikke på tilliten til det.

Jaha, hvor leste du om det, link?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 12:44   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vært enig om det ikke hadde gått ut over andre. Men det gjør det.

Jeg synes faktisk det hadde vært mer logisk å la bilsikring være frivillig, for det går jo bare ut over barna på de dumme, men når vaksinegraden dropper så går det ut over andre også. Så jeg synes ikke det burde være frivillig faktisk.

Gammel 18-03-10, 12:45   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes faktisk det hadde vært mer logisk å la bilsikring være frivillig, for det går jo bare ut over barna på de dumme, men når vaksinegraden dropper så går det ut over andre også. Så jeg synes ikke det burde være frivillig faktisk.

Gammel 19-03-10, 10:49   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg regner med at det hadde engasjert deg hvis du hadde hatt et barn som ikke kunne ta vaksine og sannsynligvis ikke hadde overlevd en av sykdommene det vaksineres mot. Men det er klart, det er lett å ikke engasjere seg når det ikke direkte berører en selv. For en ego holdning.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:55   #16
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg regner med at det hadde engasjert deg hvis du hadde hatt et barn som ikke kunne ta vaksine og sannsynligvis ikke hadde overlevd en av sykdommene det vaksineres mot. Men det er klart, det er lett å ikke engasjere seg når det ikke direkte berører en selv. For en ego holdning.

Jeg mener det er akkurat like ego å kreve at tusenvis av andre skal vaksinere seg for at mitt barn skal slippe å bli syk.

Gammel 19-03-10, 11:04   #17
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener det er akkurat like ego å kreve at tusenvis av andre skal vaksinere seg for at mitt barn skal slippe å bli syk.

Det er jo bittelitt for at de tusen barna ikke skal bli syke og, da . Når du formulerer det sånn ser det jo ut som om tusen barn skal forulempes kun for ditt barns skyld. Det stemmer jo ikke

Gammel 19-03-10, 11:06   #18
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slå deg løs på den linken jeg la i foorige innlegg,den har mange, forklarende animasjoner.

Sist redigert av Imma : 19-03-10 kl 11:12.
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.