Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nattevakt - er det muligheter for å slippe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-10, 12:34   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nattevakt - er det muligheter for å slippe?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Klart. Jeg spurte fordi jeg lurte på om det virkelig er slik de fleste steder. (Jeg har ikke erfaring fra turnusarbeid selv) Likevel: Det er jo litt spesielt av en leder å bare ta hensyn til noen av de ansatte, da, synes jeg. En god leder skal vel sørge for at arbeidssituasjonen blir så bra som mulig for alle, det er skummelt hvis bare de som roper høyest blir hørt. (

Det er vel ingen som har sagt at Skremmerns leder bare tar hensyn til noen ansatte. Foreløpig vet vi ingenting om det, siden Skremmern enda ikke har snakket med sin leder om dette, og hun har absolutt ikke "ropt høyest". Ikke enda ihvertfall.

Uansett så skal ikke slike argumenter som "hva med de andre" holde folk fra å ha samtaler med sin leder om arbeidssituasjonen sin. Det er leders ansvar at arbeidsmiljøet er bra, og om én ansatt trenger tilpasninger, så er det opp til leder å vurdere om det kan la seg gjøre. Da kan leder spørre de andre om de vil tilpasse seg, eller man kan forsøke å få inn vikar, eller kanskje det finnes andre løsninger -hva vet jeg.

Poenget mitt er at hvis man har noen ønsker om å forandre på arbeidssituasjonen sin, så tar man det med sin leder og lar denne tenke ut løsninger på "problemet".

Er det typisk kvinneyrker (helsevesenet) å først tygge ferdig en løsning som ikke er "urettferdig for de andre", før man snakker med sin leder?
Jeg spør, fordi jeg er leder i en helt annen bransje, og absolutt ikke vant med den måten å gå fram på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.