Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking og svært ekstroverte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-10, 18:17   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking og svært ekstroverte barn

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg smugrøyker av og til om kvelden, men i helgene røyker vi ofte cigar og dette får ungene med seg. Vi sier at det ikke er bra og at vi ikke gjør det hver dag, men av og til. Akkurat som med vin, sjokolade, potetgull og annet usunne greier.

Og så kjenner jeg at jeg blir bittelitt provosert av spørsmålet ditt. Ingen hadde turt å stille samme type spørsmål til en overvektig:
(Kopiert og endret.)

Jeg mente ikke å provosere egentlig, jeg er bare oppriktig nysgjerrig. For jeg så hvor vanskelig det var å forklare for en tidlig skolegutt hvorfor bestemor og bestefar røykte når de vet det er skadelig. Og jeg antar at røykende foreldre kanskje får spørsmålet. I tilfellet jeg prata om er ikke røyking noe hverken barnets foreldre eller vi rundt har prata negativt om, men barn fra 5 år og oppover får jo med seg dette. Også gjennom ulike kampanjer, samt at en del faktisk leser det som står på enkelte røykpakker. Og den teksten er jo ikke akkurat til å ta feil av.

Jeg synes ikke overvekt blir det samme. Ja ekstrem overvekt og fedme er et stort problem i samfunnet, men det blir uansett mer kompleks enn røyk. Man KAN kutte røyk. Man kan ikke kutte mat. Jeg tror flere barn vet om røyk og dødelighet/kreft etc, enn de gjør om overvekt og død. En sjokolade er jo ikke skadelig på samme måte, da ville vi jo ikke ha gitt våre barn sjokolade heller. De fleste gjør jo det, men ingen gir vel barna røyk liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.