Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Det ønsket ville medført at du faktisk ikke ville vært velkommen til å omgås meg. Jeg gidder faktisk ikke omgås folk som synes det er ok å la barna sine irettesette meg. Ja - det hender jeg gjør noe som noen vil mene er idiotisk. Og sålenge det jeg gjør er lovlig er det min sak og ikke noe andres unger skal få uttale seg om. Om jeg røyker eller bruker stiletthæler - min sak.
Ville du likt seriøst om mine unger irettesatte deg for barneoppdragelsen din offentlig fordi den i vår oppfatning er idiotisk fullt på høyde med røyking? 
Jaja - hva sier du om noen svarer ungen din med å si fra at han eller hun er en uforskammet drittunge da? Det er greit det da eller? Det er jo sant, og slik jeg forstår det så er du for å påpeke andres mangler og feil hjerteløst?
Og for ordens skyld - jeg røyker ikke. Men jeg mener at som voksent skattebetalende individ i dette samfunnet så har jeg rett til å leve livet mitt med mine egne valg - optimale eller ikke - ganske fritt sålenge jeg er innenfor loven uten at noen har rett til å hetse meg.
Om noen skal få kritisere mitt valg dersom jeg velger å røyke så vil jeg kreve å få kritisere deres pengebruk, manglende høye inntekt og prioriteringer i livet som ellers gjør at de frakter barna sine i elendige og lite trafikksikre biler som kanskje ikke engang er laget i Tyskland.

Eller så kan alle la andre være i fred all den tid man er innenfor det som er lov og ikke plager noen.
Å be en røyker som røyker ned i barnevogna om å la være er selvsagt helt ok. Men å la ungene sine eller seg selv løpe rundt og kritisere folk uhemmet - ikke faen.
Det var ikke min unge, jeg har ingen og har nettopp mistet det jeg hadde på vei, så jeg uttrykker meg nok litt dumt. Nei, jeg mener ikke at det er greit. Glem det, jeg trekker alt tilbake. Beklager. Jeg tror jeg skal holde meg unna diskusjoner eller kanskje hele dette stedet.
|