Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 13:36   #30
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg lurer litt på hva som er "gjengs" rundt omkring. Hvor røft er det egentlig normalt at unger i 1. - 3. klasse leker? Hvor mye lekeslossing er vanlig? Er det vanlig med knuffing, dytting, å sparke bein for hverandre, osv.? Hvor ofte skjer det, er deres inntrykk, og hvordan håndterer skolen det?

Jeg syns det er for mye av det blant guttene på skolen vår. Ikke alle, men mange nok til at jeg syns det er plagsomt. Noen syns jo at "gutter er gutter", og sånn, men jeg syns det er en uting med vold og har aldri akseptert det hjemme. Ellers er det temmelig løse tøyler her hos oss, men ved vold, da blir det halloi, altså!

Men før jeg lager larm og leven om det, så vil jeg gjerne høre litt om andres erfaringer.

Når det har gått så langt at du synes det er plagsomt, så er det tegn på at det er gått for langt. Flott hvis du gir skolen en pekepinn på dette slik at de kan bli mer oppmerksomme på denne typen lek.

På skolen vår er slik voldsom lek veldig "organsiert". Er det kongen på haugen foregår det her, og da er det lov å dytte/knuffe. Er vi på vei over skolegården er det ikke lov å plutselig sparke bein på noen, heller ikke inne i gangen. Vi har god dekning med fire/fem lærere ute i hvert friminutt, og er oppmerksomme på at voldsom lek skal være frivillig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.