|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor? | |||
| Ja |
|
26 | 11,56% |
| Nei |
|
180 | 80,00% |
| Vet ikke |
|
19 | 8,44% |
| Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
er her
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Selvfølgelig er det veldig enkelt å si hvordan man tror man ville reagert, men hva det faktiske følelsesmessige resultatet ville blitt er jo ganske umulig å vite før man står opp i situasjoenen. Jeg tenkte utrolig mye på dette i en periode siden en av min beste vennine var ufrivillig barnløs og jeg skulle gjerne ønsket å hjelpe henne og mannen. (Egg og sæd fungerer, men ikke gravidkroppen/ovnen til min vennine). Desverre så ligger ikke forholdene til rette for at man kan gjøre dette i Norge, så da ble det ikke aktuelt, men det hadde ikke så mye med viljen å gjøre.
|
|
|
|
#122 |
|
By the Sea
|
Forskning viser dette? At det er vanlig med liten psykisk belastning?
|
|
|
#123 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nettopp. Hvem som helst er ikke det, så dermed er de som oftest psykisk kompetente til å håndtere dette. Det er sjelden jeg har sett noen gå i graven over et surrogatsvangerskap.
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Det virker som du sitter på veldig mye kunnskaper rundt dette emnet, Sitron. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvorfor du vet så mye om det, og hvor du finner kildene dine, for selv kan jeg ikke helt se at en del av de argumentene du kommer med her er særlig velbegrunnede. Nå er ikke min erfaring med surrogati den største, men til gjengjeld kjenner jeg flere som har benyttet seg av dette og dermed også satt meg inn i prosessen (spesielt siden vi selv vurderte dette en periode). |
|
|
|
|
|
#125 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, men jeg kunne gitt bort egg. Det er altfor lenge å være kvalm for noen andre.
|
|
|
|
#126 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Kunne du vært surrogatmor?I utgangspunktet nei. For det rette beløpet ja. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Absolut ateist
|
Og det sier du, som "bare diskuterer GS (ikke at du visste at det het det) og der foreldreskapet overdras før fødsel". Jeg antar du dermed diskuterer ut fra et Californiaperspektiv, siden det er en av få stater som i det hele tatt gir muligheten for PBO. Så hvorfor i all verden velger du å diskutere ut fra en setting som foregår i California?
|
|
|
#128 |
|
By the Sea
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?I føge Standford University finnes det ikke noen gode studier om den psykologiske effekten på surrogatmor, men i følge nettstedet ( http://www.stanford.edu/group/womens...cy/health.html ) viser erfaringer dette:
|
|
|
#129 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg ikke, men jeg synes det er flott at noen kan tenke seg det.
|
|
|
#131 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#132 |
|
By the Sea
|
Jeg synes dette er veldig interessant. Sitron, du har innsikt i dette? Hvor har du informasjonen fra? At det går over etter noen uker og sånn?
|
|
|
#133 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Fra ganske mange surrogater etter hvert, selvsagt.De gangene det er av mer langvarig karakter er det ganske ofte brutte løfter og dårlige relasjoner med i bildet.
|
|
|
#134 |
|
By the Sea
|
Selvsagt?
|
|
|
#135 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Fullstendig uaktuelt! Kroppen min har ikke godt av graviditeter og er ganske utslitt på det området. Donert bort egg kunne jeg derimot gjort.
|
|
|
#136 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg vet om tragediene også, for å si det sånn. Jeg vet om de som kjemper med nebb og klør for å beholde barnet, medaljens baksider, foreldre som er langt fra verdige til å få et barn og i det hele tatt. Dritt er det. Bare ikke så mye som man skulle tro.
|
|
|
#137 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Med hyperemesis, bekkenplager og lange, seige fødsler er kroppen min litt for lite egnet til svangerskap til at jeg i det hele tatt kunne vurdert det.
|
|
|
#138 |
|
Jeg beklager om jeg har villedet deg her, men mine kunnskaper om surrogati går lengre enn det jeg tydeligvis har gitt uttrykk for i denne tråden (som allerede nevnt vurderte vi dette selv og har således sett på ulike firma i ulike land). Grunnen til at jeg bruker mer folkevennlige uttrykk er fordi de aller færreste aner hva man snakker om når man bruker forkortelser eller hele navnet som sådan, og for å unngå misforståelser/at andre faller av fordi de ikke har kunnskaper nok om termene ser jeg ikke noe galt i dette. Sist redigert av Odelia : 09-03-10 kl 22:30. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, egentlig kan jeg ikke si at jeg er spesielt interessert i å svare på noe som helst fra deg.
|
|
|
#140 |
|
Sv: Kunne du vært surrogatmor?Eh.. ok? Men da er det kanskje ein idé å la være å kommentere innleggene mine slik at jeg slipper å kaste bort tiden min på å diskutere med folk som tydeligvis ikke er interessert i å svare for seg? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|