|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Sv: Lære seg å leve i nuetLitt dramatisk kanskje, men ingen vet jo hvor lenge en har livet til låns, ingen vet hvor lenge en selv eller sine nærmeste vil leve. Jeg synes dette hjelper meg å nyte hverdagen.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lære seg å leve i nuet
Jeg har tidligere slitt med dødsangst, og selv om jeg ikke gjør det nå lengre, så er jeg nok i overkant oppmerksom på at tiden vår er begrenset. Det er nok derfor det stresser meg ekstra mye at jeg ikke klarer å leve i nuet.
|
|
|
|
#3 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lære seg å leve i nuetJeg tror du må "øve" deg på å ta tak i øyeblikkene. Skriv dagbok, og skriv ned fem positive ting som har skjedd hver dag. Ikke det du syns er negativt, men de positive tingene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Lære seg å leve i nuet
Helt enig. Etter at en god venninne døde brått, så har jeg faktisk vært mye flinkere til å leve nå, ikke gidde henge meg opp i ting, situasjoner og mennesker jeg ikke liker. Det er faktisk ikke viktig. Tenker også alle de som misunner meg mitt liv (er alenemor og student, men ikke alle som er så heldige at de har et barn eller en utdannelse engang) som er inneholder ganske banale og enkle problemer om man velger å ikke bare se seg selv og sitt.... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|