Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-10, 22:05   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg bytta ut mitt 350D med 500D og angrer ikke et sekund.

Nå har jeg kjøpt et 50mm objektiv også så nå er jeg helt nyforelsket. Kit objektivet er ikke spesielt godt nei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 22:42   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg bytta ut mitt 350D med 500D og angrer ikke et sekund.

Nå har jeg kjøpt et 50mm objektiv også så nå er jeg helt nyforelsket. Kit objektivet er ikke spesielt godt nei.

Hvilket merke?Fra hvor?

Mann blir gal snart av meg. ene dagen ønsker jeg meg nytt og neste .. neeej gidder ikke bruke så mye penger

Gammel 28-02-10, 22:51   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sigma sitt kjøpte jeg. f/ 1,4. Men det var fordi ingen hadde canon sitt inne. Hadde planer om å kjøpe den. Den er ganske tung, men ikke spesielt stor.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 09:35   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Sigma sitt kjøpte jeg. f/ 1,4. Men det var fordi ingen hadde canon sitt inne. Hadde planer om å kjøpe den. Den er ganske tung, men ikke spesielt stor.

Ok. Jeg testet det på butikken på canon kamera og alt var 2 gang lettere en det ene vi bruker nå

Gammel 24-05-10, 00:29   #5
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Dersom du ikke bryr deg om muligheten til å ta bilder i RAW eller bytte av objektiv, tror jeg du faktisk vil bli veldig fornøyd med et godt kompaktkamera.

Du må kjenne litt etter om du orker å drasse rundt på mye utstyr, eller ønsker å ha et kamera som passer i lomma.

Selv har jeg speilrefleks og er kjempefornøyd med det, særlig når jeg tar bilder som jeg har lyst å jobbe videre med på PC'n.

Blir spennende å se hva du velger

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:49   #6
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Jeg kan ikke forestille meg å ta bilder med kompaktkamera igjen, men jeg elsker fotografering, og å ha muligheten til å designe bildene helt selv.
Jeg drasser som regel rundt på en hel sekk full av utstyr, ofte sett med et kamera over hver skulder.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:56   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Jeg har valgt å vente litt. Til vi får litt bedre råd.
. Driver å leiter etter en veske som jeg bare kan ha kamera i, men finner bedre her til 700 kr. Og det nekter jeg å betale :/ For kamera og 28-70 objektivet er ganske stort.
Men jeg har plukket av batteripakken, når jeg endelig fant luka. Men batteri pakken ligger i sekken om man en gang skulle få bruk for den.

Kompakt kamera har jeg enda. Må jo ha noe å ta bilde med på eks 17 mai og spotan turer. Det kamera ligger bestandig i veska mi, og etter litt endring og lesing(når jeg endelig fant bruksanvisning på norsk) så ble det faktisk veldig bra

Å drasse på hele sekken til 350`en går ikke. For den er så tung at man må være vektløfter for å ha den på ryggen mere en 3 min

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.