Sv: Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg er drittlei skinnhellige uttalelser om sorteringssamfunn. Innen den tid kommer at storsamfunnet står spennklar utenfor klinikken klar med alskens hjelpetilbud, økonomiske støtteordninger og avlasting, man ikke trenger å bruke hver våkne time på å bekymre seg, google syndromer, søke om støtte, anke avslag, klage til høyere myndigheter, så kanskje. Men så lenge det er økonomisk ruin, en av foreldrene må slutte å jobbe, det går utover andre søsken og parforholdet, så må jeg helt ærlig si at jeg solidariserer med med dem som velger å avslutte et svangerskap der ting ikke er i orden.
Tiltredes i sin helhet. Jeg provoseres av at vi ikke skal få lov til å vite. Det er ikke skadelig med ultralyd i uke 12. Det gir ikke økt risiko for fosteret. Hvorfor skal jeg da måtte gå i blinde frem til fødsel før jeg får vite om mitt barn har Downs eller andre tilstander, bare fordi et (KrF-pushet) lovverk frykter hva jeg vil gjøre om jeg får tilgang på informasjonen? sier jeg til det. Og begrunner det med samme argumentasjon som Mim over her.
|