|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Sv: Sjekke kjønnsorganene til mindreårige asylsøkereMen Tjorven, at det er en fordel å lyve på alderen vet man. Det jeg lurer på er om det at dagens tester er upålitelige forsvarer å introdusere en så invaderende og ydmykende tilleggstest, der det også er usikkert om man får noe særlig bedre svar? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sjekke kjønnsorganene til mindreårige asylsøkere
Det vil i hvert fall ha en preventiv effekt når man får vite at det ikke bare er å juge og så er alt i orden. Med mer korrekte tester vil vel færre forsøke å lure systemet.
|
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjekke kjønnsorganene til mindreårige asylsøkerehttp://www.dagbladet.no/a/10559916/
|
|
|
#4 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel lite som tilsier at testene vil bli mer korrekte. Det eneste man ganske sikkert vil oppnå er å grundig ydmyke noen fjortiser som aldri har vist seg nakne sammen med andre enn far og bror før.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg sier ikke at jeg synes at det er en god ide. Jeg sier at jeg er for mer eksakte tester på at mindreårige innvandrere oppgir korrekt alder.
|
|
|
|
#7 |
|
Tøff
|
Sv: Sjekke kjønnsorganene til mindreårige asylsøkereDu er alene i verden, muligens med noen av de verste opplevelsene et menneske kan ha friskt i minne, og selv om du tror og håper at nå er du trygg er det fremdeles en helt, for oss, ufattelig utrygghet i det å ikke vite om du får bli eller skal sendes hjem igjen. Og så ber et vilt fremmed menneske deg om å trekke ned buksene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|