Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 23:28   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Bøkene om krokodillen Johannes Jensen er også bra.

Er det flere? Jeg har bare lest Johannes Jensen føler seg annerledes. Den er bra.

Mange gode forslag her. Jeg vil i tillegg foreslå Ole Lund Kierkegaard. Jeg elsket Vesle Virgil da jeg var liten og leser ofte disse bøkene for elevene mine. Ser noen her foreslår Roald Dahl. Etter min mening er de fleste bøkene hans (som forøvrig er fantastiske!) for kompliserte for en fireåring. SVK leser vi for øyeblikket i 2. klasse, og det er flere som ikke henger helt med. Han skriver fantastisk, men har et språk som passer best for barn som iallefall er fylt 6-7 år vil jeg si. Mulig yngre også kan ha glede av det.

Anne Cath Vestly elsket jeg som barn, men jeg tror Aslak Sira Myhre har rett i at mange av disse bøkene er utgått på dato, de fenger ikke dagens generasjon like godt. Dagens barn har helt andre referanserammer. Jeg har lest lite Vestly for jentungen min, men det er mulig hun hadde likt det bedre enn jeg tror.

Erlend Loes barnebøker er også morsomme!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.