Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 15:01   #1
Frantzen
Passiv

Spørsmål

Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)

Frøken Snupp skal konfirmere seg tidlig i mai, og jeg vil gjerne sende ut invitasjoner i løpet av neste uke. Problemet er at jeg ikke vet hvor mange som kan være med på selve seremonien før i slutten av mars. Hvordan formulerer jeg da invitasjonen uten at det blir klønete og altfor mange ord?

Og hvor lenge varer en slik seremoni? Hvor lang tid bør det være mellom seremoni (som er kl 13.00) og middag? Vi skal ikke til fotograf.

Bill. merk.: Uerfaren.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:02   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Hvordan formulerer innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)

Oops. Vil en modde rette overskrifta?

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:22   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg bare ville invitert til middag og klokkeslett. Det er sikkert ikke så mange som kan være med på seremonien, så da kan man heller ta kontakt med de det gjelder etterpå.

Gammel 21-02-10, 16:39   #4
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi har fått beskjed at det er begrenset plasser på seremonien. Da tenker jeg foreldre, søsken og besteforeldre.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:49   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se... For det første bør du bruke begrepet "Humanistisk konfirmasjon", siden det er det det heter.

Jeg ville også regnet med at det bare ble plass til foreldre, søsken og besteforeldre, og invitert andre bare til middagen. Dersom dere får noen ekstra billetter er det jo lettere å kontakte en yndlingstante e.l. i etterkant?

For å ikke lage for mye stress for deg selv ifht. om det er ting med middagen som må gjøres rett før osv. ville jeg ha invitert til middag tidligst fem .

Gammel 21-02-10, 17:05   #6
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)

Da er sikkert det det lureste, å tenke kun de nærmeste på seremonien. Takk for svar!

Acsa: Korrekt navn notert.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:10   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vi gjorde litt det samme i forbindelse med navnefesten vi skal ha til helgen. Visste et minimumstall plasser vi hadde, men kunne få flere plasser etter hvert (det fikk vi). Inviterte de nærmeste til seremoni + fest, alle andre bare til fest. Ettersom vi fikk flere plasser og noen av de inviterte til seremonien takket nei, spedde vi på med muntlig seremoniinvitasjon til flere.

De humanistiske konfirmasjonene jeg har vært i, har vart ca en time. Samme med navnefest; vi kjører effektivitet og setter halvannen time fra seremonistart til feststart - men da har vi backupmennesker som tar i mot gjester om ikke vi rekker til festlokalet helt i tide og maten blir levert. Det er dog mest fordi vi fikk seremonien sent på dag... i ditt tilfelle ville jeg nok gitt oss to-to og en halv time fra seremonistart til middag.

Gammel 21-02-10, 17:15   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg vet ikke noe minimumsantall heller, men vil tro at vi får ihvertfall fem plasser?

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:56   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er rart at man ikke får svar tidligere i forhold til hvor mange som kan være med. Vi meldte jo på for mange mnd siden og nå tar de ikke inn flere. Da burde de kunne gi et svar snart.

Vi kommer til å regne et par timer fra sermonistart til middag tror jeg.

Gammel 21-02-10, 17:57   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

5 plasser er lite, men jeg vet ikke hvor mange som er vanlig. Det dekker ikke foreldre og søsken engang hos oss.

Gammel 21-02-10, 18:04   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Vår familie er så liten at med fem plasser har vi både besteforeldre og søsken, forelder og kjæreste.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:49   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Vår familie er så liten at med fem plasser har vi både besteforeldre og søsken, forelder og kjæreste.

Men for en fin familie det til gjengjeld er.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.