|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaSånn for å veie litt opp for medias fremstilling i saken (selv om det ikke virker som noen her er så veldig interessert i å sette seg inn i flere sider):
Det er heller ikke slik at politikerne har prøvd å bli kvitt brukerne i mange år, tvert i mot har de godtatt at de har vært der:
Sist redigert av Tallulah : 12-02-10 kl 09:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania
Glitter, det er ganske ufint å komme her med fakta og informasjon akkurat når de spissborgerlige 50-talls-nostalgikerne for en gangs skyld så ut til å gjøre det så bra med fordommene sine her på Foreldreportalen også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Jah! Nå som jeg følte meg som en Ridder av Demokratiet og Det Etablerte Samfund!
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Det er alltid interessant å høre flere sider av en sak. Det jeg trenger er mer nøytral informasjon, for det du siterer er Kulturhuset Hausmania. Fint å høre deres versjon, men hva er fakta?
Dette er det litt FrP-klang over i mine ører. Ingen trenger å være hjemløs i Norge. Det er (som noen skriver over) ikke plass til at alle bor midt i Oslo, men det finnes mange "sosiale botilbud" rundt omkring. Papirløse innvandrere er et problem som ikke kan løses gjennom boligokupasjon, mener jeg. Og at noen vil drive med kulturaktivitet på heltid som ikke gir inntekt, er heller ikke noe argument for å forvente gratis sentral bolig.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg regnet med at det var ganske klart for alle at det var Hausmania jeg siterte, all den tid jeg la inn link til hjemmesiden deres.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Altså, for min del må de gjerne la være å klippe seg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Så du mener altså at all kunsterisk virksomhet man ikke kan leve av ikke har livets rett? Du vil med andre ord legge ned kulturnorge og bare ha danseband og hallelujakameratene?
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hæ? Det er fint å ha slagkraftige argumenter klare, men de funker bedre hvis de står i forhold til det mottakeren faktisk sa. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Faktisk har kommunen intallert sprinklerannlegg i resten av Hausmania.
Vel, det er jo bare å lese denne tråden så finner man ut hva mange tydeligvis mener om okkupantene, uten å ha satt seg inn i saken.
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
Det er vel noe med at man følger de reglene som gjelder, enten man er kunstner eller jobber med noe "ordentlig". Og at man forholder seg til de støtteordningene som finnes for kunstnere, eventuelt følger demokratiske veier for å påvirke muligheten til å utøve på fulltid. Evt jobber ved siden av. Sånn generelt.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaJeg ser ikke noe galt i informasjonen. Det var forhandlinger om å få leie. (Altså leide de ikke) frem til 2 desember. De har da vist i 2 måneder at de måtte ut. Det er ikke som at du overaskende får et utkastelsesvedtak over natten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Angående de papirløse innvandrerne, så kommer de i mange tilfeller fra EU-land, ergo skal de få skattekort og D-nummer ved første besøk på skattekontoret. De blir i stedet for mottatt med standardløgnen om at "du må ha en jobb først". Den ser jeg bør forandre seg, ja. Definitivt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|