Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 10:00   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sur, gammal på over førti. Ah, nettopp. That explains it, or?

"Klipp håret og få deg en jobb".

Jepp. Jeg er stor tilhenger av at man tar ansvar for seg selv og sitt eget liv, og at det bare er de som ikke er i stand til det som får hjelp av staten / samfunnet. At noen velger å leve på siden av samfunnet er deres valg, og da må de ta ansvar for det også. :konservativ:

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:04   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jepp. Jeg er stor tilhenger av at man tar ansvar for seg selv og sitt eget liv, og at det bare er de som ikke er i stand til det som får hjelp av staten / samfunnet. At noen velger å leve på siden av samfunnet er deres valg, og da må de ta ansvar for det også. :konservativ:

Poenget mitt som jeg har skrevet et par ganger, er at Hausmania har gitt et oppholdssted for de som staten ikke har villet hjelpe.

(Og aldersargument er like teit begge veier.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:44   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Men, altså. Hvis de er folka dine, da jobber de jo, og har de en jobb så har de vel også fått et personnummer og skattekort. Hva er da problemet med å leie seg et sted å bo? Da jeg hadde bekjentskaper i blitzgjengen og de okkuperte hus, så dreide det seg ikke om folk som alternativt måtte bo på gata. Det var slabbedasker som ikke gadd å jobbe, og som heller ville reke gatelangs å være "kule", og kaste en stein i ny og ne.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:59   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Men, altså. Hvis de er folka dine, da jobber de jo, og har de en jobb så har de vel også fått et personnummer og skattekort. Hva er da problemet med å leie seg et sted å bo? Da jeg hadde bekjentskaper i blitzgjengen og de okkuperte hus, så dreide det seg ikke om folk som alternativt måtte bo på gata. Det var slabbedasker som ikke gadd å jobbe, og som heller ville reke gatelangs å være "kule", og kaste en stein i ny og ne.

Jeg har mange som i perioder har bodd på Hausmania, de aller fleste har etterhvert spart opp nok penger, fått andre steder å bo og stødigere fast inntekt.

...at man endelig har fått et d-nummer så man kan få jobbet som stagehand to ganger i måneden og en drøss andre strøjobber, gir ikke akkurat muligheter for å leie kåk med en gang. Det er en prosess, og da er ofte Hausmania et av de få stedene man har fått mulighet til å komme i gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.