|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noe pels ok?Sånn når jeg tenker på det, så er det igrunn merkelig at det er verre å avle og drepe et dyr for pelsen sin skyld, enn det å avle og drepe for maten sin skyld. Det er jo ett fett, egentlig...
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Noe pels ok?
Men hvorfor synes du det er greit at vi behandler en okse på den måten vi gjør, og ikke en rev?
Det siste er feil. Det første som ryker på et pelsdyr er nettopp pelsen. Pelsdyrnærnga driver nesten uten tilskudd, og er 100% økonomisk avhengige av kvalteten på det produktet de leverer.
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ingenting er greit. Jeg skulle helst ønske kjøtt vokste på trær. Men jeg mener pels er lettere å ta tak i når det gjelder et forbud, enn det kjøtt er. Det å forby kjøtt kommer ikke til å skje. Pelsdyrindustrien, derimot, tror jeg nok vi kan se et forbud mot i en fremtid.
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Hvorfor må vi forby?
|
|
![]() |